جلوگیری از جمع‌آوری غیرمجاز پسماند در منطقه ۱۶

مرکز دپوی غیر مجاز پسماند خشک در محله یاخچی‌آباد، پس از ۱۸ سال فعالیت غیرمجاز پلمب شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ، محمد امین سالاری پور شهردار این منطقه اظهار کرد: از آنجایی که فعالیت واحدهای غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک پسماند خشک از زباله های شهری و افرادی که در این رابطه فعالیت می کنند علاوه بر آلودگی های زیست محیطی در سطح شهر باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان می شوند.

در راستای اجرای دستور شهردار تهران مبنی بر توقف فعالیت عوامل جمع آوری غیر مجاز پسماند خشک، از ابتدای سال با شناسایی تنها واحد غیرمجاز جمع آوری پسماند در ناحیه ۴ منطقه، با پیگیری شهردار ناحیه، ادارات حقوقی، ساماندهی و پسماند منطقه با پلمب واحد از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.  

سالاری پور در ادامه به اجرای طرح یکپارچه جمع آوری پسماند اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های اجرای طرح نوماند در منطقه، جمع آوری پسماند خشک به شیوه هوشمند به صورت یکپارچه انجام می شود و همین موضوع گامی در جهت حذف فعالیت عوامل غیر مجاز جمع آوری پسماند خشک است.

شهردار منطقه ۱۶ به ضرورت فرهنگسازی تفکیک پسماند خشک اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبداء، برنامه های آموزشی و فرهنگی در مدارس، مساجد و مراکز آموزشی و فرهنگی اجرا می شود.

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 52714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =