جزئیات برنامه‌های دهه کرامت ؛ از پویش کودکان کار زائر اولی تا برگزاری جشن‌های خیابانی

مدیرعامل شرکت برج میلاد و مسئول اجرایی ویژه برنامه‌های دهه کرامت و برگزاری جشن بزرگ امام رضایی‌ها، جزئیات برنامه‌های این دهه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، عباس حیدری مدیرعامل شرکت برج میلاد و مسئول اجرایی ویژه برنامه‌های دهه کرامت و برگزاری جشن بزرگ امام رضایی‌ها در پنجاه‌ویکمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌های ایران گفت: سال ۱۴۰۱ پس از توهین صورت گرفته به ساحت مقدس امام رضا(علیه السلام) در جشنواره کن موضوع برگزاری جشن دهه کرامت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.در این سال پیش بینی ما شرکت ۲ الی ۳ هزار شهروند تهرانی در ویژه برنامه جشن میلاد امام رضا(علیه السلام) بود اما برخلاف تصور جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر از شهروندان در این رویداد شرکت کردند.

وی افزود:سال گذشته برنامه‌ریزی بهتری برای برگزاری جشن امام رضایی‌ها(ع) داشتیم و این رویداد در میدان خراسان تهران که یک محل نوستالژیک برای شهروندان است برگزار شد.

حیدری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ویژه شهرداری برای برگزاری جشن امام رضایی‌(ع)ها در سال ۱۴۰۳ گفت:امسال سه کنش اجتماعی ویژه با محوریت زائر اولی‌ها بیماران خاص و آزادسازی زندانیان در جشن امام رضایی(ع)ها مورد توجه قرار خواهد گرفت. در بخش زائر اولی‌ها سه گروه کودکان کار، زنان سرپرستان خانوار و معتادان بهبود یافته در اولویت ما قرار خواهند گرفت به جز این سه دسته سایر ائر اولی‌های حرم امام رضا نیز متولی خاص خود را دارند. 

مدیرعامل برج میلاد تهران افزود: پویش بعدی مرتبط با کودکان درگیر با بیماری‌های خاص است که در اجرایی شدن آن تاکید شده است به پارامترهایی چون امید آفرینی و ایجاد روحیه در بین بیماران توجه شود. آزادسازی زندانیان نیز بخش سوم کنش اجتماعی ما ر جشن امام رضایی‌(ع)هاست، در این پویش تلاش می‌کنیم با استفاده از جایگاه اجتماعی برخی از ریش سفیدان که دارای احترام بین مردم هستند بتوانیم رضایت شاکیان را اخذ کنیم زمینه ساز آزادی زندانیان بشویم. سازمان ورزش شهرداری تهران با برگزاری مراسم‌های آیینی گلریزان یکی از متولیان اصلی این پویش است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون شعار رویداد امام رضایی‌(ع)های سال ۱۴۰۳ گفت:پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی شعار «ایران حرم است» برای رویداد برگزیده شد. بناست این شعار در تمامی تبلیغات شهری و  تولیدات صدا و سیما نیز درج شود. همچنین از این شعار در اکران‌ها و سرودهای جشن امام رضایی(ع) ها نیز استفاده خواهد شد. علاوه بر این تولیدات متعددی با همکاری خانه طراحان با محوریت شعار «ایران حرم است»، خواهیم داشت.

حیدری در ادامه گفت: تجربه برگزاری جشن امام رضایی‌(ع)ها طی دو سال گذشته نشان می‌دهد؛ کودکان و نوجوانان همراهی خوبی با سرودهای اجرا شده دارند؛  اگر کودک و نوجوان درگیر موضوعی شوند خانواده نیز خود به خود وارد آن موضوع خواهند شد و در نهایت نیز جمعیت قابل توجهی به پویش اضافه می‌شود. به همین جهت امسال نیز ۳ الی ۴ سرود با همراهی آستان قدس رضوی، شهرداری تهران و سازمان اوج در حال ساخت است.

وی همچنین بیان کرد:هویت بصری از ارکان اصلی هر پویش است. بر این اساس لوگو، پوستر، تیزر، موشن و ویدیوهای تبلیغاتی در دست طراحی هستند. علاوه بر این در تهران ۴ ابر پرچم رضوی برافراشته خواهند شد و در ساختمان‌های بزرگ نیز پرچم‌های بزرگ رضوی نصب خواهد شد.

حیدری با اشاره به طراحی مسابقات مختلف در جشن امام رضایی‌ها گفت: ایام دهه کرامت همزمان با هفته کتاب است به همین جهت در مصلی تهران برنامه زنده مسابقه و کتابخوانی با محوریت کتاب «مامان جون و زیارت» برای گروه سنی کودکان خواهیم داشت. مسابقات نقاشی نیز برای خردسالان ۶ تا ۸ سال برگزار خواهد شد این برنامه‌ها که همراه با اهدای جوایز به برگزیدگان خواهد بود در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی اجرا می‌شوند.

وی افزود:برای ارتباط گیری بهتر مردم سایت‌ها و کانال‌های متعددی نیز طراحی شده است از جمله سایت محبان الرضا(ع) در تهران با هدف ثبت نام مواکب و خادمین. در این طراحی‌ها ما تنها زیرساخت را فراهم می‌کنیم و اداره کار با خود مردم است.

مدیرعامل شرکت برج میلاد در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه‌های تلویزیونی رادیویی متعدد نیز در حال تولید هستند، گفت:برخی از این برنامه‌ها با حمایت مجموعه فرهنگی شهرداری تهران و برخی دیگر با حمایت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تولید می‌شود. در صدا و سیما نیز برنامه توحید خوانی با محوریت نخبگان و به همت آستان قدس پخش خواهد شد. علاوه بر این برنامه ترکیبی میدان خراسان نیز در ایام دهه کرامت توسط شبکه یک و شبکه نسیم پخش می‌شود.

وی افزود: برنامه استودیوی ام‌سی هم داریم که پخش زنده است. وظیفه این برنامه تبلیغ برنامه‌های مختلف برای ایجاد تعامل بین مردم و برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

حیدری در ادامه اظهار داشت: برنامه‌های متعددی توسط شهرداری، مناطق شهرداری و.. و دستگاه‌های دیگر شهرداری در حال برگزاری است که ۳ الی ۴ برنامه را به صورت هم‌افزا با جبهه انقلاب اجرا خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ویژه برنامه اول در تهران ویژه برنامه روز دختر است و ۱۹ اردیبهشت ماه در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد این برنامه توسط شبکه امید و شبکه کودک پوشش داده می‌شود برنامه دیگری نیز در روز دختر و همان بازه برای عموم مردم برگزار خواهد شد.

حیدری افزود: برنامه بعدی نیز برنامه‌های شهر قم است که روز جمعه، روز ولادت که روز انتخابات نیز  هست و روز شنبه پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. برنامه‌ای نیز ویژه دختران فعال کنشگر شهر تهران با حضور ۲ هزار نفر برگزار خواهد شد.

وی همچنین مطرح کرد: ویژه برنامه جشن بزرگ امام‌ رضایی‌(ع) ها نیز با در نظر گرفتن محدودیت‌های شهر تهران و همچنین منظور داشتن عدم همزمانی آن با برنامه‌های مشهد ۲ الی ۳ روز جلوتر در روز جمعه برگزار خواهد شد. این جشن یک رویداد بزرگ خانوادگی است که از میدان امام حسین تهران تا چهارراه تیر دوقلو به مسافت ۵ کیلومتر برگزار می‌شود. در این جشن سه استیج همزمان با برنامه‌های ویژه برپا خواهد شد که به صورت جداگانه توسط شبکه‌های سراسری صدا و سیما برنامه‌های آن پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت برج میلاد در پایان گفت: برنامه نهایی نیز روز یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ماه در خیابان حرم مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر: 53557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =