برنامه «شهرشهدا» هویت انقلابی تهران را احیا کرد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: همکاران در جبهه فرهنگی انقلاب مجموعه کاملی از هویت انقلابی شهر تهران در شهر شهدا جمع کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، پنجاه‌ویکمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌های ایران امروز -یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه- در برج میلاد تهران برگزار شد.

محمدامین توکلی‌زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این نشست گفت: ۱۴۰۳ سال سومی است که برخی از برنامه‌ها و پویش‌های فرهنگی را به همت مجموعه شهری کلانشهرهای کشور در کنار یک‌دیگر اجرا می‌کنیم. شاید سرآمد این پویش‌ها به درستی دهه کرامت و اربعین باشد این دو رویداد  مناسبت‌های ویژه‌ای است که کلانشهرها در خصوص بهتر برگزار شدن آن‌ می‌توانند تقسیم کار کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه گفت: همکاری در برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین اصلی‌ترین کار مشترک صورت گرفته میان مدیریت کلان شهرها بوده‌است.  در جلسات پیشین قراری گذاشته شد که برخی از پویش‌ها و حرکت‌ها به صورت جمعی انجام شوند و پویش‌ها را با همت ملی به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در ۲ الی ۳ سال گذشته در جشنواره کن خطایی نابخشودنی انجام‌ شد و اهانتی به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) صورت گرفت، مطرح کرد: در واکنش به حرمت شکنی‌های صورت گرفته بنا شد همکاران مختلف و چهره‌های دغدغه‌مند جبهه فرهنگی انقلاب از سایر نقاط کشور گرد یکدیگر جمع شوند و برای برگزاری باشکوه جشن دهه کرامت برنامه‌ریزی کنند. رویداد دهه کرامت وسعت و ظرفیت خوبی در کشور دارد که دستگاه‌های فرهنگی کمتر به آن پرداخته‌اند.

توکلی زاده با بیان اینکه با محوریت یک جشن کار آغاز شد و سال بعد توسعه پیدا کرد و همین‌طور ادامه یافت، اظهار داشت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی کمک کردند که این واقعه به درستی رخ دهد.هدف ما این بود ذیل سند تحولی حوزه فرهنگی و اجتماعی بتوانیم از ظرفیت‌های مناسبتی به درستی برای موضوع ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی استفاده کنیم. علاوه بر این موضوع ارتقاء شادی و نشاط در میان شهروندان نیز یکی از مطالبات مدیریت شهری از ماست که در قالب برگزاری این رویدادها نیز تا حدی توانسته‌ایم این امر را پوشش دهیم.

وی افزود:خلاقیت عملکردی معاونت اجتماعی و فرهنگی باعث شد به مدل مطلوبی از برگزاری رویدادهای خیابانی برسیم که در جشن نیمه شعبان و رویداد امام رضایی‌(ع)ها دستاورد آن را دیدیم. اکنون می‌توان در مورد جشن‌های خیابانی ادعا کرد که این رویدادها توانسته به خوبی شادی و نشاط معنوی را به مخاطب خانواده منتقل کند.

توکلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت:در جلسه گذشته تفاهم کردیم با همراهی یکدیگر برگزاری چند رخداد فرهنگی مذهبی را پیش ببریم‌. برگزاری برنامه‌ای برای بانوان ایرانی در سالگرد ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر مهم‌ترین این رخدادهاست، پس از این برگزاری باشکوه جشن ولادت حضرت علی (ع) نیز جزو اولویت‌های ماست.

وی در خصوص ماندگار کردن هویت انقلابی شهر تهران، افزود:  در مناطقی از شهر که بمباران و ترور شهدا صورت گرفته است؛ به زودی یادمان‌هایی طراحی و نصب خواهند شد تا به وسیله آن هویت انقلابی تهران را ماندگار کنیم. علاوه بر این به دنبال طراحی تورهای گردشگری نصف روزه با هدف اثرگذاری بر نوجوانان هستیم. در نتیجه برگزاری این تورها نسل جدید انقلاب با هویت‌ شهر خود آشنا .می‌شود. کار پژوهش این امر تمام شده و کتاب آن آمده انتشار است.

وی ادامه داد: در کنار آن برنامه «شهر شهدا» را همکاران جبهه فرهنگی انقلاب در شهر تهران طراحی کردند که در آن مجموعه کاملی از هویت انقلابی شهر جمع شده بود.

توکلی‌زاده همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید  داشتند؛ هویت و شناسنامه‌ی شهر تهران احیا شود. بر همین مبنا در برنامه «شهر شهدا» سعی بر این شد فعالیت لشکرها و نیروهای مجاهد تهرانی که در دفاع مقدس و انقلاب  فعال بودند بازخوانی شوند.

وی در پایان در خصوص برگزاری برنامه برای مناسبت‌ها گفت: در شهرداری تهران برای هریک از مناسبت‌ها مسئول گذاشته می‌شود تا با هر مناسبت به عنوان یک کلان‌پروژه برخورد شود. مهم این است که بتوانیم در خدمت اهل بیت(ع) باشیم و در این مسیر نیز به یک ساختار کارآمد برسیم تا از دل آن یک روش مهم برای برگزاری رویدادها استخراج کنیم. این اتفاق مهم ترین محصولی است که می‌تواند قابل انتقال باشد. معتقدم با کمک یک‌دیگر می‌توانیم رویدادها را بهتر برگزار کنیم.

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر: 53556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =