از جمع‌آوری زباله گردها تا مهارت‌افزایی کودکان کار

طی تصمیم جدی و پررنگ مدیریت شهری منطقه۱۶ در حل آسیب‌های اجتماعی؛ طرح جمع‌آوری زباله گردها و عوامل غیرمجاز پسماند به صورت فراگیر و پکپارچه به اجرا در آمده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶،  محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به وجود معضلات اجتماعی چون تکدی گری و استفاده سودجویان از فعالیت کودکان کار، بر عزم جدی برای کاهش و حل معضل اجتماعی تأکید و از اجرای طرح ضربتی مقابله با زباله گردی و ساماندهی کودکان کار در این بخش از کلانشهر تهران خبر داد .

وی با یادآوری بر اینکه برنامه ریزی و اقدامات لازم برای مقابله با آسیب های اجتماعی، بی انضباطی شهری وساماندهی کودکان کار بیش از پیش در دستور کار دارد ، افزود : بر این اساس طرح مشترک نواحی جهت ساماندهی و برخورد با عوامل غیر مجاز سطح منطقه با حضور روسای ادارات پسماند ، خدمات شهری نماینده مدیر عامل سازمان پسماند ، یگان حفاظت ، روسای خدمات شهری نواحی و گشت های معبر بان و بازیافت اجرایی شده است.

سالاری پور با تأکید بر اهمیت بهداشت و زیبایی منظر شهری افزود: بسیاری زباله گردها که برای بازیافت غیر رسمی زباله در سطح شهر فعالیت می‌کنند را کودکان تشکیل می‌دهند؛ کودکانی که ذی‌نفعان اصلی نیستند و فعالیتشان نیز منجر به انتشار بیماری ها همچنین به مخاطره انداختن بهداشت و زیبایی منظر شهری می شود.

سالاری پور ادامه داد: در این راستا علاوه بر اجرای طرح های ساماندهی آسیب های اجتماعی و جمع آوری زباله گردها و پاکسازی دپوی زباله به طور مدام در منطقه همچنین طرح آموزش و تفکیک و جمع آوری پسماند خشک از درب منازل در منطقه اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۱۶ همچنین به فعالیت های آموزش محور برای ساماندهی و رفع مشکلات مربوط به کودکان کار در منطقه اشاره کرد و گفت: با فعالیت سازمان های مردم نهاد و مرکز هنری و فرهنگی در منطقه نسبت به آموزش و مهارت افزایی کودکان کار همچنین استعدادیابی این اقشار برای کاهش و دوری کودکان از آسیب های اجتماعی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فعالیت هایی که به گفته وی با نیازسنجی صورت گرفته و بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی و مذهبی ادامه دارد.

سالاری پور در پایان با پرداختن به معضل زباله گردی خاطرنشان کرد: یکی از خواسته اساسی مردم پاک شدن چهره شهر از وضعیت بوجود آمده در بسیاری از نقاط است و بدون تردید این فعالیت ها نیازمند کار جهادی و هم افزایی نهادهای متولی است و در این راستا با همه ظرفیت های شهری منطقه برای ساماندهی زباله‌ گردها، کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر ، شناسایی نقاط تفکیک پسماند غیرمجاز و جمع‌آوری عوامل و دپوهای غیرمجاز در منطقه با جدیت پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 52859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =