مرکز جمع‌آوری غیرمجاز پسماند خشک پس از ۱۸ سال پلمب شد

شهردار منطقه۱۶ پایتخت از تعطیلی مرکز عمده جمع‌آوری و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک و قابل بازیافت که بیش از ۱۸ سال موجب نارضایتی شهروندان و آلودگی زیست محیطی بود، خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶، محمد امین سالاری پور با اشاره به تعطیلی و تخلیه واحد غیرمجاز پسماند خشک و قابل بازیافت گفت: با پیگیری‌های مستمر اداره حقوقی ، ساماندهی و پسماند منطقه ، این محل دپوی غیرمجاز که در بافت‌متراکم و مسکونی بود، تخلیه و پلمب شد.

سالاری پور با اشاره به مزاحمت‌هایی که سالها برای شهروندان در بخش هایی از این منطقه با توجه به قرارگرفتن و فعالیت این واحد غیر مجاز و عوامل جمع‌آوری پسماند خشک که عمدتاً کودکان کار و معتادان متجاهر بودند بوجود آمده بود، گفت: نسبت به برخورد ضربتی و پلمب این واحد غیر مجاز اقدام شد تا پس از سالها مزاحمت‌های متعدد زیست‌محیطی و امنیتی که برای شهروندان ایجاد شده بود، متوقف شود.

وی با یادآوری اینکه حجم متراکم پسماندهای خشک و قابل بازیافت، سود سرشاری را عاید متولیان محل‌مذکور می کرد، گفت: با تعطیلی این محل دپوی غیر مجاز، فعالیت در این حوزه سامان یافته و منافع قابل توجهی به واسطه پیشگیری از تخلف برای شهرداری به همراه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۱۶ در ادامه از جمع آوری پسماند خشک و پسماند تر به صورت یکپارچه در جهت حذف فعالیت عوامل غیر مجاز جمع آوری پسماند خشک خبرداد و افزود: از آنجایی که فعالیت واحدهای غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک پسماند خشک از زباله های شهری و افرادی که در این رابطه فعالیت می کنند، سبب زشت شدن چهره شهر و انتشار آلودگی و به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود، بر همین اساس جمع‌آوری دپوهای غیر مجاز احتمالی و پراکنده در سطح منطقه و انتقال به مخازن غلطان جانمایی شده و فعالیت بصورت یکپارچه دردستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی تفکیک پسماند خشک گفت: با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا،برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوع با محوریت مدارس، مساجد و مراکز آموزشی و فرهنگی منطقه اجرا می شود.

سالاری پور خاطر نشان کرد: شیوه هوشمند جمع آوری پسماند خشک در قالب نوماند، ازدیگر اقدامات اجرایی در این زمینه است که در سال جاری با جدیت در محلات منطقه تداوم دارد.

انتهای پیام/

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: 52750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =