تقدیر از عملکرد معاونت خدمات شهری؛ هزاران تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار توزیع شد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: بازارهای میوه و تره بار ۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت گرم در اسفند ماه توزیع کردند و در فروشگاه شهروند هزار تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، پس از ارائه گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران در صحن شورا، اعضا به ایراد برخی نکات و نظرات پرداختند. این گزارش مشروح اظهارات آنها است:

* توزیع هزاران تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار/ فضای سبز پایتخت ۳۱ برابر شده است

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش معاونت خدمات شهری در شورا، با بیان اینکه اهمیت زیباسازی در این ایام پررنگ‌تر می‌شود، گفت: با توجه به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت کارهای ویژه ای انجام شد.

تقدیر از عملکرد معاونت خدمات شهری؛ هزاران تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار توزیع شد

وی همچنین تصریح کرد: آتش نشانان، شهربانان و حریم بانان، پاکبانان و نیروهای بهشت زهرا (س) و نیروهای سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در این مدت تلاش ویژه انجام دادند. بازارهای میوه و تره بار ۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت گرم در اسفند ماه توزیع کردند و در فروشگاه شهروند هزار تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار صورت گرفت. همچنین سه هزار و ۷۰۰ تن سیب و چهار هزار و ۵۰۰ تن پرتقال توزیع شد.

پیرهادی با اشاره به ۳۱ برابر شدن فضای سبز در پایتخت، خاطرنشان کرد: در حوزه آبرسانی فضای سبز شاهد تحول خواهیم بود و در سال جاری طرح جامع فضای سبز ارائه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تقاضای ما این است که مأموریت ها خارج از وظایف یک سازمان صورت نگیرد، اظهار کرد: این مأموریت ها باعث شده سازمان ها وظایف اصلی خود را به کندی انجام دهند. لذا باید سازمان ها بر وظایف خود متمرکز شوند.

*تأکید رئیس کمیته ایمنی شورا بر ضرورت اهمیت نگهداشت فضای سبز شهر

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آنچنان که باید و شاید در ماه مبارک رمضان آماده سازی شهر انجام نشد، تصریح کرد: قسمت اعظم فضاهای تبلیغاتی شهر تهران به یک کار فرهنگی اختصاص یافته بود. این اقدام در محدوده بلوار کشاورز انجام شد و تبلیغات گسترده صورت گرفته بود و تناسبی با اقدام نداشت. از ظرفیت فضاهای تبلیغاتی برای معرفی دیگر اقدامات و ظرفیت های گردشگری استفاده نشده بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این فضاسازی توسط سازمان زیباسازی انجام شد؛ وظیفه سازمان زیباسازی اقدام به زیباسازی کالبدی شهر تهران است و دیگر وظایف به آنها سپرده شد و از وظیفه اصلی خود بازماندند. اقدامات باید توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی صورت می گرفت اما توسط سازمان زیباسازی انجام شد.

تقدیر از عملکرد معاونت خدمات شهری؛ هزاران تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار توزیع شد

بابایی با بیان اینکه در حوزه نگهداشت فضای سبز وضعیت قابل قبول نیست، گفت: نگهداشت آنچنان که باید نیست؛ عرصه های چمن کاری در پارک ها دچار مشکل است و به آن رسیدگی نمی شود. وضعیت نگهداشت فضای سبز به ویژه چمن کاری در بوستان ها مورد غفلت قرار گرفته است.

*قدردانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل از زحمات خدمات شهری

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه معاونت خدمات شهری از مدیران باثبات شهرداری است، اظهار کرد: ما کمتر با موضوع عدم اطلاع در این بخش مواجه هستیم. ما تلاش های این بخش را قدر می دانیم.

وی افزود: در مورد رنگ زدن جداول خیابان ها، بارها صحبت شده است. رنگ بتن ها قابل قبول است. رنگ های ترافیکی باید معنادار باشند چراکه رنگ ها تنها صرفا برای زیبایی نیستند.

تقدیر از عملکرد معاونت خدمات شهری؛ هزاران تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار توزیع شد

تشکری هاشمی با بیان اینکه احداث رفیوژها برای شهرداری هزینه بر است، یادآور شد: روی نرده های میانی خیابان ها گلدان هایی نصب شده  و ضمن اینکه کم دوام هستند، زیبایی خاصی به شهر نمی دهند و برای آبیاری این گلدان ها باید خودروها و نیروهای انسانی به کار گرفته شود که ممکن است منجر به حوادثی برای نیروها شود. باید اقداماتی از این قبیل برای همیشه از دستور کار خارج شود.

*انتقاد امانی از کم‌کاری‌ها در زیباسازی شهر

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهانتی به خانم نجفی صورت گرفته است و نباید از آن عبور کرد، یادآور شد: در چند ماه قبل توئیت هایی منتشر شده اما اهانت اخیر به خانم نجفی قابل قبول نیست.

تقدیر از عملکرد معاونت خدمات شهری؛ هزاران تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار توزیع شد

وی با بیان اینکه اقدامات آماده سازی شهر برای ماه مبارک رمضان دیرهنگام بود، گفت: اقدامات فراگیر نبوده و در برخی نقاط بسیار خوب عمل شده بود اما در برخی نقاط هیچ کاری صورت نگرفته بود. در دروازه های شهر تهران اقدام چندانی انجام نشده بود تا مردم این زیبایی و آراستگی را ببینند. نقشه جامع برای ایام خاص در نظر گرفته شود.

*سروری: آقای باقری به برخی حواشی معاونت برنامه‌ریزی ورود کند

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پنج نفر می توانند تذکر دهند، گفت: تذکر آقای امانی مبتنی بر موضوع نبود و این روند باید اصلاح شود. بزرگترین افتخار تاریخ ایران به وجود آمد و ما شاهد هستیم با عملیات غرور آفرین رزمندگان اسلام یکی از اتفاقات بزرگ تاریخی رقم خورد و دشمن در تلاش است این موضوع را با موضوعات حاشیه ای به چالش بکشد و ما ۲۱ نفر که از نمایندگان انقلابی هستیم و دلسوزیم، نباید مسائل حاشیه ای را به گونه ای مطرح کنیم که فردا ایران اینترنشنال و بی بی سی، با این موارد آثار آن اقدام را خنثی کنند.

تقدیر از عملکرد معاونت خدمات شهری؛ هزاران تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار توزیع شد

وی افزود: ما همواره خانم نجفی را مبادی آداب دیدیم و برداشت ما این بود که قصد اهانت نداشتند اما توئیت به خوبی تنظیم نشده بود و فرد دیگری که توییتی را منتشر کرده بود اقدام درستی انجام نداده بود اما موضوع این نیست. بزرگترین اقدام در مدت اخیر انجام شد و نباید با موضوعات حاشیه ای آن را تحت الشعاع قرار دهیم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تقاضا می کنیم بحث را فیصله دهیم، گفت: تقاضا می کنیم که اجازه داده شود آقای باقری معاونت برنامه ریزی شهردار موضوع را پیگیری کند.

* کاشانی: پاسخگویی معاون خدمات شهری جای تقدیر دارد

حبیب کاشانی خزانه دار شورا با بیان اینکه اگر گزارش در مورد نوروز است امروز ۲۸ فروردین ماه است، خاطرنشان کرد: چند بار دوستان در انتظار بودند که گزارش را ارائه دهند اما فرصت نشد. در اسفند ماه برای موضوع بودجه فرصتی نبود که گزارش اقدامات ارائه شود. اینکه امروز بگوییم کجای شهر تزئین شد یا خیر، نیاز به برگزاری جلسه ای کارشناسی دارد.

تقدیر از عملکرد معاونت خدمات شهری؛ هزاران تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار توزیع شد

وی با بیان اینکه معاون خدمات شهری مبادی آداب بوده و همواره تذکرات را پاسخگو بوده است و جای تقدیر دارد، گفت: دو تن از مدیران کل با تشخیص جابجا شدند و از آقای شهرابی و بنی حسن تقدیر می کنیم و امیدواریم شهرداری قدر نیروهای خود را بداند و این افراد در سنگر دیگری به کار گرفته شوند.

*ضرورت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا با تأکید بر اینکه سگ های بی صاحب یکی از مشکلاتی است که شهروندان با ما مطرح کردند، گفت: نقص در جمع آوری این سگ ها مشاهده می شود و نکته بسیار مهمی است. شخصی این موضوع را به ما گفت که نمی توانند به فروشگاه ها و یا مساجد در ساعات ابتدایی صبح مراجعه کنند، چراکه بعضاً با تردد دسته جمعی سگ ها مواجه می شوند.

تقدیر از عملکرد معاونت خدمات شهری؛ هزاران تُن گوشت گرم برای تنظیم بازار توزیع شد

وی افزود: این برخورد به این معنی نیست که حقوق حیوانات را نادیده بگیریم. تردد دسته جمعی سگ ها در برخی مناطق و محلات به یک معضل تبدیل شده است. در برخی نقاط کشور این حیوانات به شهروندان آسیب زدند و هرچند در تهران چنین چیزی مشاهده نشده اما به هرشکل اکوسیستم را به هم ریخته و باید یک کار عملیاتی برای آن انجام شود.

انتهای پیام/

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 52819

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =