واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است/ پیگیری جدی موضوع در دولت

بهادری جهرمی گفت: قرارداد واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه‌ریزی در حال اجرایی شدن است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ صبح امروز سه شنبه -۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳- نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار شهر پیرامون آخرین وضعیت حمایت دولت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی از جمله واردات واگن و انتقال تکنولوژی آن از چین گفت: موضوع سرمایه‌گذاری خارجی تنها مربوط به یک وزارت‌خانه نیست و رئیس جمهور نیز از تمامی وزرا درخواست داشتند در کنار انجام امور مربوط به وزارت‌خانه خود، امکان جذب حداکثری سرمایه‌گذاری خارجی را نیز در مجموعه با هدف رشد اقتصادی فراهم آورند.


وی افزود: در موضوع سرمایه‌گذاری خارجی، وزارت اقتصاد و امور دارایی نقش اصلی را دارد؛ در همین رابطه اخیرا وزیر اقتصاد نیز گزارشی تفصیلی از پیشرفت و آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی و موانع پیش‌روی برخی از طرح‌ها ارائه دادند و این موضوع نیز با جدیت در دولت دنبال می‌شود.

سخنگوی دولت سپس در رابطه با آخرین شرایط وضعیت تخصیص ارز واردات واگن از چین و نقش وزارت کشور در اجرایی شدن آن گفت: تمامی قراردادهای خارجی مرتبط با حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها از جمله شهرداری تهران با هماهنگی وزارت‌خانه‌های کشور و صمت و بانک مرکزی منعقد می‌شود؛ تا در یک چارچوب مشخص فرآیندهای مرتبط با قرارداد از جمله موضوع تأمین ارز پیش برود.

وی در پایان تاکید کرد: دولت نیز همواره حامی مدیریت شهری از جمله شهرداری تهران در خدمت‌رسانی به مردم بوده‌ است. قرارداد واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه‌ریزی در حال اجرایی شدن است.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 52556

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =