آموزش تکریم مسافران معلول و اوتیسمی به تاکسیرانان

رانندگان خطوط تاکسیرانی منطقه یک در کارگاه آموزشی با موضوع تکریم مسافران دارای معلولیت و اختلال اوتیسم، با جنبه‌های بیشتری از اخلاق حرفه‌ای آشنا شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه اظهار داشت: کارگاه آموزشی با هدف تقویت رفتار مناسب رانندگان تاکسی با شهروندان و ایجاد فضای آرام برای سرنشینان با تاکید بر اهمیت احترام به حقوق شهروندی و با همکاری انجمن اوتیسم برای رانندگان تاکسی برگزار شد.

وی یادآور شد: افراد معدودی از جامعه اوتیسم قادر به رانندگی هستند و در حال حاضر بسیاری از آنان برای جابه‌جایی و حمل‌ونقل به مراقبان خود وابسته هستند و بنا بر اعلام خانواده‌های این افراد، سیستم حمل‌ونقل عمومی نیز جوابگوی نیازهای آنان نیست، به همین دلیل افزایش آگاهی عمومی و آموزش رانندگان تاکسی می‌تواند به حل معضل حمل‌ونقل این افراد کمک کند.

اسفراینی نژاد تشریح کرد: در کارگاه آموزشی برگزار شده رانندگان ضمن آموزش نحوه برخورد با معلولان، ناتوانان جسمی و افراد دارای اوتیسم، با سرفصل های انتظارات جامعه از رانندگان، آداب معاشرت رانندگان، بهداشت محیط مسافری و ارتباطات اجتماعی رانندگان با مسافرین آشنا شدند و به راهکارهای ساده‌ای مانند کم کردن صدای محیط که شامل کم یا قطع کردن صدای موسیقی در داخل ماشین اشاره شد که می تواند گام موثری در افزایش کیفیت سفرهای افراد دارای اوتیسم باشد.

انتهای پیام/
 

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 51446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =