ساماندهی کارواش‌ها برای حفظ منابع آبی و زیست‌محیطی در منطقه یک 

اداره ساماندهی شهرداری منطقه یک با همکاری نواحی ده گانه و اداره محیط زیست با هدف کاهش معضلات زیست محیطی و حفظ منابع آب‌های زیرزمینی نسبت به ساماندهی کارواش‌های سطح منطقه یک اقدام نمود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه گفت: کارواش ها به عنوان یکی از منابع آلاینده محیط زیست به خصوص منابع آبی به شمار می روند به طوری که رها سازی پساب انها بدون تصفیه به محیط، به دلیل دارابودن مواد شوینده و ترکیبات آلی خسارات جبران ناپذیری را به منابع آبهای زیر زمینی وارد می کنند.

او افزود: در همین راستای ۲۳ کارواش شناسایی شدند که ۹ مورد متعلق به اماکن نظامی و ۱۳ مورد متعلق به اشخاص حقیقی هستند.

صفایی خاطر نشان کرد: برابر تعامل انجام شده با شرکت آب و فاضلاب همه کارواش های اشخاص حقیقی به جز یک مورد که مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب بود ملزم به اتصال به شبکه تصفیه فاضلاب شهری شدند.

معاون شهردار منطقه یک به دیگر معضلات کارواش ها اشاره کرد و یادآور شد: بهره برداری بی رویه و غیر مجاز از چاه های آب و سفره های آب زیرزمینی از دیگر معضلات است که در این خصوص نیز  ۶ مورد چاه غیر مجاز توسط شرکت آب منطقه ای شناسایی شدند که از این تعداد ۲ چاه غیر مجاز طی مراحل قانونی مسدود و ۴ مورد دیگر نسبت به اخذ مجوز از شرکت مذکور اقدام نمودند.

او گفت: در خصوص کارواش های متعلق به اماکن نظامی نیز ضمن انجام مکاتبه با امور نهادها، سازمانها و نیروهای مسلح مکاتبه و جلسات مشترکی با نمایندگان در این خصوص برگزار شد.

انتهای پیام/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 53435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =