توسعه زیرساخت‌های ورزشی فرصتی برای تقویت ورزش قهرمانی

شهردار منطقه ۱۰ گفت: با توسعه زیرساخت‌های ورزشی در منطقه ۱۰ می‌توانیم علاوه بر ترویج ورزش همگانی ورزش قهرمانانی را تقویت کنیم.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با همراهی حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰ و جمعی از مدیران و معاونان اجرایی منطقه از پروژه‌های ورزشی این منطقه بازدید کرد.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اهمیت توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در منطقه ۱۰ گفت: سیاست شهرداری تهران در حوزه ورزش علاوه بر تقویت ورزش همگانی توجه به قهرمانان و استعدادیابی است.

اخ‌الصنایع با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم، درخواست‌ها و مطالبات شهروندان در حوزه ورزش را با پیگیری‌های مستمر برطرف کنیم، تصریح کرد: توجه به امر ورزش و توسعه امکانات و تجهیزات ورزشی جامعه ایثارگران در اولویت فعالیت مدیریت شهری منطقه ۱۰ قرار دارد.

شمس‌احسان: مجموعه‌های ورزشی با استانداردهای روز بازسازی شود

زهرا شمس‌احسان رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران به حق در این دوره جهادی فعالیت کردند، گفت: در صورتی که تیم مدیریتی دارای برنامه و مسئولیت‌پذیر باشد، قطعا می‌توان کار کرد.

وی تأکید کرد: مجموعه‌های ورزشی که توسط سازمان ورزش و مناطق شهرداری تهران صورت می‌گیرد نباید صرفا به رنگ‌آمیزی و کارهای سطحی توجه شود و باید نیازسنجی و امکان‌سنجی علایق شهروندان در نظر گرفته شود، همچنین فضاهای بازسازی شده باید متناسب با استانداردهای موجود انجام شود.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: سازمان ورزش در زمان بازسازی یک مجموعه ورزشی به‌گونه‌ای عمل کند تا ورزشکاران و شهروندان بتوانند برای انجام فعالیت‌های ورزشی به مجموعه‌های ورزشی همجوار مراجعه کنند.

اوجاقی: قهرمان شهر ۳ با رویکرد جدیدی برگزار می‌شود

در ادامه جلسه، حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: در هر منطقه ای شهرداری تهران امکانات ورزشی را فراهم کرده که باید این امکانات به صورت عادلانه بین تمام شهروندان، قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان تقسیم شود.

وی افزود: باتوجه به آنکه این منطقه چندصد قهرمان و پیشکسوت مطرح در سطح کشور را در دل خود جای داده است، مطمئنا امکانات شهرداری تهران پاسخگوی کامل برای همه ورزشکاران و ورزش دوستان نیست ولی باید برای استفاده بهینه از این فضا و تجهیزات تدبیری اندیشیده شود و به دلیل محدودیت امکانات و نیز فعال شدن مردم در فعالیت‌های ورزشی، تلاش کردیم در شهر رویدادهای ورزشی تعریف کنیم.

اوجاقی با اشاره به خدمات ورزشی این سازمان به شهروندان از دو طریق اماکن و رویدادهای ورزشی تصریح کرد: برگزاری روزانه فعالیت‎های ورزشی بین شهروندان و درگیرکردن مردم با ورزش بخش مهمی از اولویت‌های کاری این سازمان است.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران متولی ورزش همگانی است، گفت: ورزش قهرمانی جزء شرح وظایف شهرداری تهران و شهرداران مناطق نیست به تازگی در کنار ترویج ورزش همگانی تکلیفی به نام «کمک به ورزش قهرمانی» مطرح شده که به اقدامات و فعالیت‌های سازمان ورزش قدرت عمل می‌بخشد و این امکانات باید به‌طور عادلانه در اختیار شهروندان قرار گیرد و در این خصوص باید اقدامات پژوهشی و آمایش سرزمینی در زمینه استعدادیابی ورزشی لحاظ شود.

وی از طراحی و جانمایی‌های ویژه برای مجموعه ورزشی جانبازان خبر داد و گفت: امسال قهرمان شهر ۳ با رویکرد جدیدی برای هویت بخشی به ورزش محلات در دستورکار قرار دارد.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از آقای اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰ به دلیل حمایت همه جانبه از موضوعات عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی - اجتماعی و به‌ویژه ورزشی در این منطقه تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 53467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =