اکباتان در دستور کار تحول مدیریت شهری در ناحیه ۶ منطقه ۵

شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۵ اقداماتی را در راستای جلب رضایت شهروندان این ناحیه عملیاتی کرده که از جمله آن می‌توان به تحول در خدمات مدیریت شهری شهرک اکباتان اشاره کرد.

به گزارش شهر به نقل از اداره  روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، پس از بازدیدهای میدانی مهدی عباس رشیدی سرپرست شهردار ناحیه ۶ منطقه ۵ و شناسایی معضلات و مشکلات این ناحیه، طرح تحول در ناحیه ۶ در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس اقدامات گوناگون عمرانی و خدمات شهری برای بهبود وضعیت این ناحیه عملیاتی شد که در این راستا می توان به رسوب‌زدایی و لایروبی ۱۰۰متر کانال آب‌راه و نصب ۳عدد دریچه بر روی نهر روبسته اشاره کرد. این عملیات به همت اداره خدمات شهری، اداره مسیلها و واحد ۱۳۷ ناحیه بعد از گذشت سالها در محدوده بزرگراه لشگری به منزله جلوگیری از آبگرفتگی در روزهای بارندگی و روانسازی مسیر آب صورت پذیرفت.

همچنین عملیات روکش آسفالت مدرسه شهید ناظم بعد از گذشت ۲۰ سال با هدف تامین ایمنی و تسهیل در تردد دانش آموزان صورت گرفت. در ادامه برنامه نوسازی و بازسازی آسفالت مدارس با محوریت طرح تحول بیست گانه، اداره فنی و عمران این ناحیه با همکاری معاونت فنی و عمرانی عملیات روکش آسفالت معابر و مدارس را در دستور کار خود قرار داد.

این عملیات در طی چند مرحله و در مساحتی بالغ بر ۱۱۲۵ مترمربع و با استفاده از ۱۵۰ تُن آسفالت انجام گردید.

انسداد پیاده‌رو حسینیه عشاق‌المهدی در فاز دو شهرک اکباتان به جهت سهولت در تردد شهروندان نیز از دیگر اقداماتی بود که با پیگیری‌های شهردار ناحیه۶، رئیس اداره شهرسازی ناحیه و مسئول سامانه ۱۳۷ ناحیه به جهت افزایش رفاه حال شهروندان در اسرع وقت صورت گرفت.

در راستای سرسبزی و ارتقای سطح کیفی نمای بصری معابر ناحیه۶، طی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه، تعداد ۶۰ اصله درخت توت، توسط عوامل فضای سبز ناحیه۶ در بلوار رحمانی کاشته شد.

به منظور ایمن سازی مسیر تردد شهروندان ، طی عملیاتی اداره فنی و عمران ناحیه با همراهی پلیس راهور، از ۲۰ مورد چاله‌ خطرآفرین در بزرگراه های سطح ناحیه، با استفاده از آسفالت گرم رفع خطر نمود.

همچنین فعالیت های ورزشی متعدد نیز مورد توجه اهالی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که شهردار منطقه ۵ در روز طبیعت با حضور در اکباتان در دیدار تعدادی از شهروندان متعهد به بهبود مستمر اقدامات شهرداری در محله اکباتان شده بود که با گذشت کمتر از یک ماه بخش های جدی از وعده ها محقق شده است.

 انتهایی پیام /

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 53472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =