جایگاه یکی مانده به آخر تهران در بین شهرهای کشور از نظر سرانه برخورداری از مسجد

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: براساس آمار، تهران از نظر سرانه دسترسی و برخورداری از مسجد جایگاه یکی مانده به آخر را در بین شهرهای کشور دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران که در برنامه تهران ۲۰ سخن می گفت؛ با تاکید بر اینکه در جامعه به طور ناگهانی دوقطبی‌های کاذب بر سر موارد جزئی ایجاد می‌شود، به موضوع ساخت مسجد در پارک قیطریه پرداخت و اظهارکرد: مردم ناگهان تصور می‌کنند که در حال حاضر شهرداری تهران در حال قطع درختان بوستان‌های سطح شهر و ساخت مسجد است. در صورتی که کارهای بسیاری در سطح شهر رخ می‌دهد. در کنار این کارها در خصوص بحث اجتماعی و فرهنگی وظیفه‌ای داریم که طبعا ساخت مسجد یک مورد از آن است.

وی افزود: آقای قرائتی در دهه هشتاد آماری را احصا کرده بود که طبق آن شهر تهران عقب‌ماندگی بسیاری دارد و باید ۴۰۰ مسجد در این شهر ساخته شود.

نادعلی افزود: با وجود اینکه دستگاه ضابط قضایی نداریم و دست شهرداری تهران نیست، تلاش ما بر این است که رویدادهای فرهنگی و زیرساخت‌های فرهنگی را به گونه‌ای گسترش دهیم که با قوانین موافق باشند و به شکل مردم‌پایه رخ دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه در ۲ الی ۳ سال اخیر جشن‌های ماه مبارک به صورت زیست شبانه از شب تا صبح در بوستان‌های آزادگان، ملت و... با حضور مردم برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از وظایف نیز حضور مسجد و سایر ظرفیت‌ها در بوستان‎‌هاست که می‌تواند موقعیت بوستان را بهینه کند.

حجت الاسلام حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی هم در این برنامه در رابطه با تعداد مساجد ساخته شده در شهر تهران بیان کرد: مطابق اعلام مرکز رسیدگی به امور مساجد بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد در شهر تهران داریم. براساس آمار این شهر از نظر سرانه دسترسی و برخورداری از مسجد جایگاه یکی مانده به آخر در سراسر کشور است.

گفتنی است، بزرگ‌ترین هیئت‎‌های مذهبی خصوصا هیئت حاج محمود کریمی در محدوده بوستان قیطریه برگزار می‌شود. براساس طیف مذهبی این محله، مطالبه مردم ساخت مسجد در این پارک است.

بسیاری از شهروندان بر این باور بودند که شهرداری می‌خواهد کار را انجام دهد، در صورتی که مسجد بانی دارد و پارک قیطریه در محدوده‌ای قرار گرفته است که بافت مذهبی بر آن غلبه دارد و مکان‌های مذهبی اعم از حوزه علمیه، امام‌زاده و... در آن‌جا ساخته شده است.

انتهای پیام/

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 52844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =