انتشار کتاب و راه‌اندازی سایت و سامانه برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران

کتاب برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران و سایت و سامانه پایش برنامه به همت اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران منتشر و راه اندازی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی ‌و امور شورای شهرداری تهران، سند برنامه چهارم طبق روال برنامه های میان مدت شهرداری به عنوان سند بالادست و به صورت کتاب تهیه، تدوین و منتشر شده است.

 کتاب برنامه چهارم در ۴ بخش تنظیم شده که بخش اول شامل الزامات اجرایی شورای اسلامی شهر تهران،بخش دوم برنامه در یک نگاه و ارائه کلیات برنامه بصورت درختواره، بخش سوم مصوبه برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران و بخش چهارم پیوست ها و عوامل تدوین و برنامه تنظیم شده است تا در اختیار واحدهای متولی و مجری برنامه قرار گیرد.

سامانه پایش برنامه به عنوان ابزاری برای دریافت گزارش های  هوشمند، سیستمی و یکپارچه از عملکرد برنامه و به منظور تحقق حکم ۱۴۰ برنامه و ارایه نتایج حاصله به مدیران ارشد شهرداری و شورای  اسلامی شهر طراحی و پیاده سازی شده که در این سامانه پایش، ضمن فراهم سازی امکان ورود اطلاعات مربوط به احکام و شاخص های برنامه و همچنین پروژه های مرتبط با برنامه، از این طریق امکان تطبیق بودجه سالانه با برش سالانه احکام و شاخص های برنامه و پیش بینی سالیانه اعتبار مورد نیاز برای تحقق برنامه را فراهم می آورد.

همچنین داشبورد مدیریتی برنامه نیز  با توجه به ضرورت اطلاع رسانی در خصوص میزان تحقق اهداف و احکام به شورای اسلامی در ارتباط با سامانه پایش برنامه پیاده سازی شده که بر اساس اطلاعات وارد شده در سامانه به روز رسانی می شود و امکان بررسی وضعیت احکام و شاخص های برنامه و درصد پیشرفت آنها را فراهم می نماید.

سایت برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران نیز به منظور تحقق سیاست های شورای اسلامی و شهرداری تهران در خصوص شفاف سازی فعالیت های برنامه و افزایش ظرفیت های اطلاع رسانی شهری و اجتماعی سازی برنامه شهرداری تهران،  طراحی و راه اندازی شد.

 در این سایت روند تدوین برنامه، اسناد پشتیبان و بالادستی برنامه، اقدامات و فعالیت های کمیته های تخصصی تدوین برنامه و ستاد های اجرایی دبیرخانه دائمی و... به عنوان مستندات تدوین و اجرای برنامه قابل رویت برای مدیران و پرسنل شهرداری و همچنین شهروندان و کنشگران فعالی شهری و اصحاب رسانه خواهد بود.

این سایت از طریق آدرس https://plan.tehran.ir  قابل مشاهده است.
برای دریافت فایل کتاب برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، اینجا را کلیک نمایید.

انتهای پیام/

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: 52801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =