برگزاری ۲۹۰ تور برای سالمندان و افراد دارای معلولیت در نوروز ۱۴۰۳

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گزارش برنامه‌های نوروزی این مجموعه را تشریح کرد.

امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درخصوص گزارش عملکرد نوروز ۱۴۰۳ مطرح کرد: نوروز ۱۴۰۳ با جشن آغاز فعالیت‌های نوروزی در -۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲- آغاز شد که در این جشن بالغ بر ۵۲ دستگاه خودروی تزئین شده حامل گروه‌های هنری، ۱۰ دستگاه تراکتور تزئین شده و بالغ بر ۱۲۶ گروه نمایشی در قالب ۵۰۴ نفر شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه خودروها از بالای میدان هفتم تیر به سمت میدان حضرت ولی‌ عصر(عج) و در نهایت بلوار کشاورز و بوستان لاله حرکت کردند، افزود: این خودروها در طول مسیر خود مراسم، جشن‌ و پایکوبی برپا می‌کردند. با انجام‌ این امر آمادگی شهر تهران برای استقبال از مهمانان نوروزی را اعلام کردیم.

قاسمی درخصوص ساماندهی شهروندان و میهمانان نوروزی اظهار داشت: در راستای انجام این امر ۱۰۰ ایستگاه اطلاع‌رسانی و استقبال گردشگری در سطح شهر برپا شدند که در این ایستگاه‌ها واقعیت مجازی VR, AR فعال بودند.

رئیس ستاد گردشگری در ادامه گفت: بالغ بر ۳۷ هزار و ۴۵۸ نفر از خدمات VR و AR در غرفه‌های اطلاع‌رسانی استفاده کردند. در این غرفه‌ها به ۴۰۲ هزار و ۷۷۲ نفر از شهروندان و مهمانان نوروزی خدمات مشاوره و راهنمایی ارائه شد.

برگزاری ۲۹۰ تور برای سالمندان و افراد دارای معلولیت

وی در خصوص تورهای گردشگری خاطرنشان کرد: ۴۶۱ تور به صورت روزانه توسط مناطق برگزار شد که ۸ هزار و ۹۲۶ نفر در این تورها شرکت کردند. بالغ بر ۲ هزار و ۳۸۰ تور پیاده نیز در ۱۹ مسیر پیشنهادی برگزار شد که ۴۶ هزار نفر از خدمات شهرداری تهران استفاده کردند. ۱۲۹ تور روز اولی‌ها نیز برگزار شد که ۴ هزار و ۲۵۷ نفر در آن‌ها شرکت کردند؛ تور روز اولی‌ها همچنان در حال برگزاری است. همچنین ۱۵۷ تور دهه هشتادی برگزار شد که ۵ هزار و ۲۴ نفر از این تورها استفاده کردند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه ۲۹۰ تور برای سالمندان و افراد دارای معلولیت برگزار شد، گفت: برای موضوع حمل‌ونقل تورهای سالمندان و افراد دارای معلولیت، اغلب از ون‌ها استفاده شد.

۷۷ تور ری‌گردی برگزار شد

وی با تاکید بر اینکه تور ری‌گردی که به صورت روزانه برگزار می‌شد؛ از جمله تورهای شاخص امسال بود، بیان کرد: امسال ۷۷ تور ری‌گردی برگزار شد که ۳ هزار و ۸۰ نفر از این تورها بهره‌مند شدند. در تور ری‌گردی که هرروز از ایستگاه متروی شهر ری آغاز می‌شد، از جاذبه‌های گردشگری شهرری بازدید صورت می‌گرفت. افراد شرکت‌کننده در این تور درنهایت در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی برای سرو افطار و شام مهمان آن حضرت بودند.

قاسمی در خصوص کمپرها گفت: امسال در تهران میزبان بالغ بر ۲۰۰ کمپر بودیم که برای این‌ کمپرها نیز برنامه‌های مفصلی از جمله ۲۴ تور برگزار شد و ۹۶۰ نفر روز از این تورها استفاده کردند.

وی در ادامه مطرح کرد: نوروزخوانی از -۲۵ اسفندماه- در سطح شهر برگزار شد که درخصوص این برنامه ۵۴۵ برنامه با مخاطب ۱۴۱ هزار نفر اجرا شد. ۴۶ برنامه نیز برای تهران در قاب عکس نوروز برگزار شد که ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب این برنامه بودند.

رئیس ستاد گردشگری با تاکید بر اینکه بحث هدایت مهمانان نوروزی و شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ یکی‌ از کارهای شاخص امسال بود، خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران در مجموع ۷ هزار و ۴۸۱ تماس با سامانه ۱۳۷ گرفتند که ۲ هزار و ۶۶۰ تماس توسط تهرانی‌ها گرفته شده بود و ۴ هزار و ۸۲۱ تماس را نیز شهرستانی‌ها گرفته بودند.

قاسمی با اشاره به اینکه سامانه ارائه سرویس یو اس اس دی را نیز داشتیم، مطرح کرد: ۸ هزار و ۶۸۰ نفر از این سامانه استفاده کردند.

وی در خصوص بحث اسکان نوروزی گفت: ۲ هزار و ۸۸۰ نفر در مدارس، ۵ هزار و ۱۲۷ نفر در بوستان‌ها و ۴۳۵ نفر هم در سایر مکان‌ها از جمله مساجد اسکان داده شدند.

قاسمی در ادامه اظهار کرد: از بالغ بر ۱۰ هزار نفر در مجموعه موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری تهران پذیرایی افطار صورت گرفت.

وی درخصوص ساماندهی موضوعات گردشگری در شهر تهران مطرح کرد: در ۲۵ منطقه شامل ۲۲ منطقه شهری، مجموعه برج میلاد، مجموعه اراضی عباس‌آباد و مجموعه چیتگر هزار و ۱۱۰ نفر روز به کار گرفته شدند.

انتهای پیام/

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 52695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =