معرفی طرح نوماند با حضور۱۲۰ آموزشگر سازمان مدیریت پسماند 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: ۱۰ هزار کیسه پارچه‌ای در بین نمازگزاران عید سعید فطر با هدف حذف کیسه پلاستیکی توزیع شد.

سکینه بدرلو، معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد اقدامات فرهنگی انجام شده توسط سازمان مدیریت پسماند در مراسم عید سعید فطر اظهار کرد: حدود ۱۰هزار کیسه پارچه‌ای با هدف حذف کیسه پلاستیکی بین شهروندان توزیع شد. همچنین در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر، معرفی، آگاهی‌بخشی، آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد طرح نوماند با حضور ۱۲۰ نفر آموزشگر سازمان مدیریت پسماند با کاورهای مشخص انجام شد.

وی افزود:  همچنین حدود ۵ هزار بروشور در مورد چگونگی نصب نرم‌افزار کاربردی شهرزاد و نحوه استفاده از طرح نوماند دربین شهروندان توزیع شد.

گفتنی است که شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب سوپراپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش نوماند، درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند. شهروندان با استفاده از موجودی کیف پول‌شان که ما به‌ازای تحویل پسماند خشک شارژ می‌شود، می‌توانند از میادین میوه و تره بار شهرداری تهران خرید کنند و همچنین کارت بلیت مترو خود را شارژ کنند.


همچنین، خرید مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک، خرید از فروشگاه های منتخب شهروند و همچنین پرداخت کرایه تاکسی نیز از دیگر خدماتی است که شهروندان می‌توانند با تحویل زباله‌های خشک خود و افزایش موجودی کیف پول‌شان از آن بهره‌مند شوند. همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به کیف پول شهروندی، هزینه تفکیک و تحویل دریافتی پسماندشان را از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب به کارت خود واریز و در واقع به صورت نقد مبلغ فوق را دریافت کنند. شهروندان می‌توانند مبلغ دریافتی بابت تحویل پسماندهای تفکیکی‌شان را به خیریه‌ها اهدا کنند و در امور حمایت از نیازمندان و بیماران مشارکت کنند.

انتهای پیام/

۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 52608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =