گره‌گشایی از پروژه‌های بزرگ پایتخت با مشارکت بخش خصوصی

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: از روزی که کار را آغاز کردیم شاید ۵۰ پروژه در تهران مشارکتی و یا پروژه‌هایی بودند که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده بود.

به گزارش خبرنگار شهر، لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در آیین بهره‌برداری از مجتمع تجاری و فرهنگی رواق همزمان با یکصد و پانزدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: شهرداری تهران عزم جدی دارد که بتواند ظرفیت‌های فراوانی را برای رفاه، گردش و آرامش مردم فراهم کند. از روزی که شهرداری تهران شروع به کار کرد، شنبه‌های امید و افتخار برگزار شد که امروز هم شاهد صد و پانزدهمین دوره از این پویش هستیم.

وی افزود: امسال پروژه‌های بزرگ‌تری از جمله برقی‌سازی خودروها در بخش حمل‌ونقل عمومی، توسعه مترو و افزایش تعداد واگن‌ها و مسکن مفصل در دستور کار قرار دارند.

فروزنده ادامه داد: بودجه‌ مصوب که در سال ۱۴۰۰ و دوره قبلی مدیریت شهری به ما تحویل داده شد، ۳۷ همت بود که از شهریور ۱۴۰۰، ۱۲ هزار میلیارد تومان از آن محقق شد. سال بعد بودجه رشد بسیار بالایی کرد و نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد رسید و پایان دی‌ماه بودجه ۷۶ هزار میلیاردی را محقق کردیم.

فروزنده افزود: علت این کار این بود که رویکرد شهردار تهران به سمتی رفت که از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم. اگر بتوانیم اعتماد بخش خصوصی را جلب و امنیت لازم را برقرار کنیم، ظرفیت‌های بسیار بالایی ایجاد می‌شود که تمام آن برد-برد است. از طرفی مردم از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند، از طرف دیگر ظرفیت‌های شهرداری فعال و سرمایه‌های بخش خصوصی به کار گرفته می‌شود و در نهایت مسئله اشتغال و زنجیره تولید و عوامل مختلف فعال می‌شوند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران همچنین گفت: اگر بخواهیم چالش‌های اقتصادی را حل کنیم باید ظرفیت‌های مردمی را در انواع تولید و صنعت به کار بگیریم؛ به ویژه ظرفیت‌های صنعت گردشگری که در تهران فراوان است و از آن درصد بسیار کمی استفاده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با برنامه ریزی و همکاری که سرمایه گذاران می‌کنند بتوانیم بسترهای مختلف را فراهم کنیم. ظرفیت‌ها را شناسایی کردیم و با همایشی که در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، ظرفیت‌ها را معرفی خواهیم کرد.

فروزنده همچنین اظهار کرد: مطالعات بسیار خوبی در زمینه هتل‌ها و توسعه گردشگری، زنجیره صنایع دستی و دیگر بخش‌ها انجام شده است. لازم است که بتوانیم بخش خصوصی را دعوت و از ظرفیت‌ آن‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اعتقاد و باور تیم مدیریت فعلی به رهبری شهردار این است که ما تهران را متحول کنیم و تحول تهران هم در سایه همکاری جدی بخش خصوصی است.

فروزنده همچنین مطرح کرد: ما معتقد هستیم که کاری که انجام می‌دهیم براساس درخواست و رضایت مردم باشد. در سال ۱۴۰۱ زمانی که از مردم دعوت کردیم که پروژه‌های موردعلاقه خود را بگویند، نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر شرکت کردند و سعی کردیم پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم که براساس آخرین گزارش ۸۵ درصد پروژه‌ها به نتیجه رسیده بود و سایر پروژه‌ها نیز در آستانه اتمام بود.

وی افزود: امسال که از مردم دعوت کردیم پروژه‌ها را معرفی کنند نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مشارکت و پروژه‌های محلی را معرفی کردند و ۳ هزار میلیارد تومان که اعتبار گذاشته شده بود به حدود ۱۰ هزار میلیارد رسید.

فروزنده گفت: از روزی که کار را آغاز کردیم شاید ۵۰ پروژه در تهران مشارکتی و یا پروژه‌هایی بودند که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده بود. امروز در قالب رقم قابل توجهی، گره پروژه‌هایی از جمله بام‌لند و پروژه‌های دیگری که آغاز شدند و سرمایه‌گذاران با جدیت کارشان را دنبال می‌کنند، باز شد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم با همت و نگاه استراتژی که همگی داریم در جهت حضور سرمایه مردمی در بخش‌های مختلف توسعه شهری بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 52362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =