رویداد فرهنگی «شبی با موزه» در موزه ملی

رویداد فرهنگی «شبی با موزه» برای هشتمین سال در موزه ملی ایران با همکاری اداره گردشگری منطقه ۱۲ برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، این رخداد در نوروز سال جاری با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و شهرداری منطقه ۱۲ در روز سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۸ تا ۲۲ برگزار شد.

 وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه این رویداد را فرصتی متفاوت برای اهالی فرهنگ دانست و گفت : در این شب موزه به شیوه‌ای متفاوت و حرفه‌ای برای دوستدارانش معنا می­گیرد و روایت‌هایی شیرین و رازهای سر به مهر تاریخ توسط متخصصین بازگو می شود.

وی افزود: علاقه‌مندان به این بازدید شبانه  بر اساس برنامه‌های اعلام شده در بیش از ۲۵ تور موضوعی باحضور پیشکسوتان، اساتید و کارشناسان حوزه‌های باستان‌شناسی، فرهنگ و هنر در موزه ملی ایران شرکت کردند.

دکتر فخری دانشپور پرور، دکتر حمیده چوبک، دکتر سونیا شیدرنگ، دکتر شاهرخ رزمجو، دکتر مصطفی ده پهلوان، دکتر روح الله یوسفی زشک، دکتر احسان رضایی، دکتر اسماعیل اسماعیلی جلودار، نوشاد رکنی، دکتر اشکان پوریان، دکتر محمدرضا نعمتی و … از جمله اساتید حاضر در شبی با موزه ملی ایران خواهند بود.

شهردار منطقه۱۲ ادامه داد : شرکت‌کنندگان این برنامه همچنین می‌توانند در بیش از هشت تور موضوعی کتابخانه و موزه ملی ملک در مجاورت موزه ملی ایران نیز شرکت نمایند.

وی تقارن رویداد شبی با موزه نوروز ۱۴۰۳ و میلاد خجسته امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان را گرامی‌داشته و گفت: بازدید از نمایشگاه نسخ خطی قرآن منسوب به بایسنقر میرزای تیموری ( منتخب آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و موزه ملی ایران) و تور موضوعی با حضور پژوهشگران این حوزه از جمله ایستگاه‌های ویژه و برنامه‌های مرتبط با این ایام فرخنده تدارک دیده شده بود.

 انتهای پیام/

۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 52019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =