بازپیرایی، زیباسازی و بهسازی منظر شهری در منطقه یک

سیمای شهری منطقه یک در آستانه سال نو با هدف آماده‌سازی محلات برای استقبال از نوروز و بهبود کیفیت زندگی با اجرای بازپیرایی، زیباسازی، ساماندهی، پاکسازی و بهسازی منظر شهری برای ارتقاء نشاط و شادابی بین شهروندان بهارانه می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه گفت:با توجه به مصادف شدن طرح استقبال از بهار با ماه مبارک رمضان تلاش شده تمامی اقدامات با نگاه ویژه به ماه رمضان باشد تا زیبایی و نشاط معنوی را در شهر برقرار کند.

وی افزود: امسال برنامه های متنوعی در طرح استقبال از بهار برای شهروندان در نقاط تجمعی  از جمله مراکز متبرکه مذهبی، میادین میوه و تره بار، بوستان‌ها، ورودی مترو، مراکز خرید و... برنامه ریزی شده است .

صباغ اعلام کرد: به منظور فضاسازی نوروزی،۸۳ مورد المان نوروزی شامل ۱۴ المان پرچم ایران، ۱۶ المان فاطمه زهرا (س)، سه مورد سفره هفت سین، شش تخم مرغ نوروزی ، ۳ المان سال۱۴۰۳ ، سه قاب خاطر ه ها، ۵ عدد حاجی فیروز و... در نقاط مهم منطقه نصب شده است.

 وی افزود: شستشو، رنگ آمیزی و خط کشی جداول، بلوارها، پل های عابر پیاده و ایستگاههای بی آر تی و  المانها و مبلمان شهری مطابق الگوی رنگی جدید از دیگر اقدامات اجرایی است و در همین راستا شستشو و رنگ آمیزی سفید و فیروزه ای جداره های۹۶ کیوسک شهری انجام شد.

صباغ تصریح کرد: آذین بندی ونورپردازی میادین و زیباسازی و جانمایی تعداد ۵۵ فرش گل به مساحت ۷هزار و ۳۴۸ متر با انواع گونه‌های گل و گیاه شامل شب بو، اطلسی، بنفشه، جعفری در رنگ بندی متنوع در ورودی‌ و خروجی های منطقه در پارک های فرا منطقه ای، میدان های اصلی و بدنه بزرگراهها در نواحی دهگانه کاشته شده است.

وی افزود: در آستانه بهار  ۶۰ هزار پیاز گل لاله با رنگ های متنوع در بوستان های فرامنطقه ای قیطریه و نیاوران، میدان های اصلی و مکان های پرتردد کاشته و  ۲۵ هزار نهال مثمر شامل درختان آلو، سیب و خرمالو  بین شهروندان توزیع شده است.

شهردار منطقه یک در خصوص رفع سد معبر و ساماندهی دستفروشان و اصناف تجریش نیز گفت: طرح‌های بسیار خوبی برای رفع کامل سدمعبر از جمله یک بازارچه در ضلع جنوب میدان تجریش برای حضور بساط گستران و رفع کامل سدمعبر و راه اندازی پنج بازارچه در منطقه می توان اشاره کرد که در این خصوص باید از پلیس، شرکت شهربان، حریم بان و دادستانی برای تحقق این مهم قدردانی کنیم.

وی اجرای نقاشی دیواری، نماسازی و زیباسازی ورودی امام زاده صالح (ع)، علی اکبر (ع) و مقبره شهدای گمنام را از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست برای زیباسازی معابر شهری و ایجاد نشاط در فضاهای عمومی عنوان کرد.

انتهای پیام/

۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 51525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =