تداوم اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه۹

شهردار منطقه ۹ از تداوم اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات هشت‌گانه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: مبحث ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از جمله مطالبات شهروندان است که بر همین اساس و در شروع سال ۱۴۰۳، طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه۹ نیز در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح در پنج محور ساماندهی کودکان‌کار، متکدیان، کارتن خواب‌ها، زباله‌گردها و معتادان متجاهر انجام می‌شود که با اجرای همه جانبه آن در محلات می‌توان شاهد تغییر چهره شهر و ارتقاء رضایت‌مندی شهروندان بود.

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: در همین راستا و ضمن برگزاری جلسه هماهنگی طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، برنامه عملیاتی  و تمهیدات اجرایی مورد نیاز در منطقه۹ مصوب شد و بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود و پیگیری مداوم و رصد شبانه روزی در دستور کار قرار گرفت.

وی توضیح داد: تاکنون ۱۱۷معتاد متجاهر و ۵۰ نفر زباله‌گرد از سطح منطقه۹ جمع‌آوری شده‌اند، ضمن اینکه ۳ مورد اخطاریه و ۲ مورد پلمب مراکز غیر مجاز خرید و فروش ضایعات انجام شده است.

مرتضوی اضافه‌ کرد: گشت‌های ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با پنج دستگاه ون در ۳ شیفت به صورت شبانه‌روزی و با همراهی مددکار اجتماعی و ضابطین قضایی نسبت به اجرای طرح مذکور اقدام می‌کنند.

این مدیر ارشد شهری در منطقه۹ یادآور شد: از زمان اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه۹ از معابر و میادین شهری از جمله؛ میدان آزادی، میدان فتح، بلوار استاد معین، خیابان های هاشمی، دامپزشکی، نوری نیارکی، ۲۱متری جی، امامزاده عبدالله، شمشیری، چهار راه تفرش، بوستان المهدی، تپه های شماره۱و۲ میدان آزادی پاکسازی شدند.

شهردار منطقه۹ تاکید کرد: طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی مطابق با ضوابط قانونی و با استقرار و فعالیت اکیپ‌های اجرایی در محلات منطقه۹ با حفظ کرامت انسانی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 52925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =