از جانمایی و نصب المان تا آذین‌بندی محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲

در آستانه سالروز شهادت استاد مطهری و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین افراد به خصوص جوانان و نوجوانان، المان یادبود شهید مطهری در خیابان پارک امین‌الدوله در منطقه ۱۲ جانمایی و نصب شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه گفت: به منظور آماده سازی محل شهادت استاد مطهری برای برگزاری مراسم سالگرد این شهید بزرگوار و گرامیداشت مقام معلم، اداره زیباسازی منطقه ضمن آذین بندی و اجرای پوشاننده محور پارک امین الدوله اقدام به نصب المان یادبود شهید مطهری در محل شهادت ایشان کرد.

وی ادامه داد: ساختار شهر در برگیرنده نشانه‌ها و المان‌های شهری است، که عاملی برای تعیین هویت آن شهر و منطقه نیز می‌شود و از این رو نمادها و المان‌ها می‌توانند جنبه‌های تاریخی یا فرهنگی و اجتماعی داشته باشند و بازگوی هویت و تاریخ آن محله نیز باشند.

شهردار منطقه۱۲ اظهار داشت: این المان از جنس فایبر گلس و مزین به نام استاد ، تاریخ ولادت وشهادت ایشان است که هر شهروند و عابری  می تواند با اسکن QRکد روی المان با زندگی نامه،نحوه شهادت و آثار شهید مطهری آشنا شود.

استادشهید مرتضی مطهری  در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان آخرین جلسه مکتب متاع در منزل یدالله سحابی واقع در پیچ شمیران به همراه مصطفی کتیرائی و حاج‌طرخانی در تاریکی شب و پس از خروج از جلسه در خیابان امین‌الدوله هدف گلولهٔ یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به مقام شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: 53703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =