لزوم نظارت زیست محیطی بر مشاغل نوظهور فعال در فضای مجازی

نشست مشترک سرپرست اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهر تهران با مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار شهر، حلیا سادات حسینی، سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران درباره نقش شرکت ساماندهی در رفع و تسریع امور مربوط به حفظ محیط زیست‌ شهری عنوان کرد: پایش و شناسایی گام نخست بهبود وضعیت است اما برای مرحله دوم، انجام هر  اقدامی نیازمند همکاری بیشتر است. 

وی با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر شرکت ساماندهی و اداره کل محیط زیست به ویژه در سطح مناطق ۲۲ گانه پایتخت اظهار کرد: پایش های محیط زیستی انجام شده در اداره محیط زیست در کنار بهره‌گیری از توانمندی های اجرایی شرکت ساماندهی قطعا به خدمت رسانی بهتر به شهروندان می‌انجامد.

 سرپرست اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران ادامه داد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است که با همکاری بیشتر گام موثرتری در خدمت رسانی بهتر و شناسایی مشاغل آلاینده می‌توان برداشت.

در ادامه این نشست سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع محیط زیست و حفظ و صیانت از آن گفت: اسناد بالادستی بسیاری در شناسایی و رفع معضلات زیست محیطی وجود دارد که برای رفع مزاحمت زیست محیطی در مدیریت شهری نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه محیط زیست یک عرصه فراجناحی و ملی بوده و اکثر حوزه ها باید در این موضوع فعالیت کنند، گفت:
حفظ محیط زیست نیازمند شناساندن هر چه بیشتر به مردم و مشارکت اقشار جامعه در آن برای ایجاد تغییر دیدگاه‌های عمومی نسبت به این مساله است. 

بیگی در ادامه تشریح کرد: از جمله مهمترین وظایف شرکت ساماندهی اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در راستای جلوگیری از شکل گیری و تاسیس مشاغل مزاحم است و برای تحقق این امر رایزنی‌هایی انجام شده تا شرکت در مراحل اولیه شکل گیری مشاغل حضور داشته باشد.

وی با بیان این که ۸۰ رسته شغلی موظف به رعایت تمهیداتی برای ادامه فعالیت هستند، افزود: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار یکی از بازوهای شناسایی آلایندگی های صنوف است که با پایش‌های تخصصی خود می‌تواند به شرکت ساماندهی در رفع آن ها کمک کنند. مشاغل نوظهور فعال در فضای مجازی قطعا نیازمند همکاری بیشتر در بررسی، شناسایی و همچنین نظارت در حوزه زیست محیطی خواهند بود. 

بر اساس این گزارش، در این نشست معاونان دو حوزه توضیحاتی در خصوص همکاری‌های سابق و برنامه ریزی جهت همکاری‌های آتی مطرح کردند.

انتهای پیام/

۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 29747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =