زاکانی: شما دختران آینده ایران را می‌سازید/ آیت الله رییسی: معتقدیم زنان هم باید محور خانواده باشند و هم در عرصه اجتماعی نقش‌آفرین باشند

جشن بزرگ "دختران آرمانی" به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، جشن بزرگ "دختران آرمانی" به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، امروز -چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳- با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، علیرضا زاکانی شهردار تهران، صحرایی وزیر آموزش و پرورش، فخار استاندار تهران، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از مسئولان و مدیران دولتی و شهری و دخترانی از مدارس شهر تهران در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.


علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم اظهار کرد: شما دختران آینده ایران را می سازید. انشاءالله با تاسی به حضرت معصومه (س) و با پیروی از امام رضا (ع) که ایران عزیز مزین به وجود مبارک آنهاست، عاقبت به خیر شوید.


وی افزود: از همه معلمان و مدیران آموزش و پرورش و سایر دست اندرکاران که پا به میدان گذاشتند و این کار و جشن بزرگ را ترتیب دادند، تشکر می کنم.

زاکانی: شما دختران آینده ایران را می‌سازید/ آیت الله رییسی: معتقدیم زنان هم باید محور خانواده باشند و هم در عرصه اجتماعی نقش‌آفرین باشند


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه از برگزارکنندگان این نشست با شکوه که برای گرامیداشت روز دختر برپا شده تشکر می کنم، اظهار کرد: ما به وجود شما دختران افتخار می کنیم، شما دختران امروز و همسران، مادران و معلمان فردا هستید. شما صاحبان اندیشه فردا برای جامعه، آینده سازان کشور و سرمایه ای بزرگ برای خانواده، شهر، استان و کشور هستید و ما قدر شما دختران را می دانیم.


وی درباره جایگاه دختر و زن در جامعه گفت: پیامبر اکرم(ص)، بزرگترین شخصیت عالم هستی در جریان مباهله دختر خود را به همراه خود داشت برای اینکه به جامعه جاهلیت آن زمان بگوید که دختر و پسر هر دو نقش آفرین هستند. دختر و زن نیز مانند پسر و مرد می‌تواند نمونه و الگو برای جامعه بشری شود و خدا با وجود فاطمه (س) اعلام کرد که ما به تو کوثر دادیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه دختر هدیه خدا برای خانواده، مدرسه، شهر و دیار ماست و ما به شما به عنوان هدیه های پروردگار نگاه می کنیم، اضافه کرد: ما نه نگاه ابزاری مغرب زمین به زن و دختر را قبول داریم و نه نگاهی که می خواهد زن را از جامعه جدا و زن و دختر را منزوی کند، بلکه ما نگاه عمیق اسلام را قبول داریم و معتقدیم که زنان هم باید همسران و مادران و محور خانواده باشند و هم نقش آفرینی در عرصه اجتماع داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به افتخاراتی که زنان و دختران در عرصه های مختلف و در المپیادها و رقابت های ورزشی، فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی برای کشور می آفرینند، عنوان کرد: باید در همه ایام سال قدر دختران را دانست، همچنان که ائمه معصوم، شهدا و امام راحل قدر دختران را می دانستند. پیشرفت کشور به دست شما دختران و جوانان کشور است و با همه وجود می گویم که همه شما را دوست دارم.

انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 54077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =