بنده شاگرد رئیس شورا هستم/ در فضای مجازی آلوده از صحبت‌هایم سوءبرداشت شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در جلسه گذشته مباحثی درخصوص تفریغ بودجه مطرح شد، گفت: بنده فکر می‌کردم آن بند قانونی راهکاری ارائه می‌دهد و دیگر اعضا تعبیر دیگری داشتند، اما در فضای مجازی آلوده از مذاکراتم تعبیر مقابل رئیس شورا ایستادن کردند، در حالی که بنده شاگرد رئیس شورا هستم و هرچه ایشان تصمیم بگیرد، ما تسلیم هستیم.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در دویست و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله چیتگر شمالی با بیان اینکه در جلسه گذشته مباحثی درخصوص تفریغ بودجه مطرح شد، اظهار کرد: اگر به مذاکرات توجه شود می بینیم به هیچ عنوان به جز اینکه بنده فکر می کردم آن بند قانونی راهکاری ارائه می دهد و دیگر اعضا تعبیر دیگری داشتند، چیزی نبود اما در فضای مجازی آلوده به گونه ای دیگر این مذاکرات را تعبیر کردند که بنده مقابل رئیس شورا ایستاده ام. سوء برداشت صورت گرفت و به جایگاه رئیس شورا اهانت شد. بنده شاگرد رئیس شورا هستم و هرچه آقای چمران تصمیم بگیرد ما تسلیم هستیم و در نهایت پس از اینکه رئیس شورا گفت بحث ادامه پیدا نکند، تفریغ بودجه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه منطقه ۲۱ به عنوان منطقه ای جوان در سال ۸۳ با تفکیک از سه ناحیه منطقه ۹ تشکیل شد، تصریح کرد: این منطقه به عنوان پهنه اصلی استقرار کارخانجات صنعتی در نظر گرفته شد؛ به نحوی که ۱۰ کارخانه خودروسازی و صنایع وابسته در محدوده این منطقه مستقر هستند. تعدادی از محلات این منطقه در قالب شهرک ها قرار دارند که می توان به شهرک نفت، آزادی، استقلال، پاسداران، دانشگاه؛ فرهنگیان و شهرداری اشاره کرد و علاوه بر ساختار شهرک محور ساختار محله ای نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

امانی همچنین تصریح کرد: محله چیتگر که در گذشته ساختاری واحد داشته به سه ساختار شمالی و جنوبی و بوستان چیتگر تجزیه شده و تبعاتی برای محلات ایجاد کرده است. ناحیه سه منطقه ۲۱ که ۶ محله دارد از ۲۷ هزار نفر جمعیت برخوردار است و ۲۰۰ هزار نفر کارگر و پرسنل صنایع به صورت شناور روزانه وارد این ناحیه می شوند که مشخص است چه وضعیتی برای این محله ایجاد خواهد کرد.

محدودیت در سقف طبقات منجر به فرسوده شدن ابنیه شده است
وی با بیان اینکه در سطح شهر تهران، کمتر معابری به این شکل عریض داریم، گفت: در این محله بر اساس طرح جامع طراحی صورت گرفته است. با تعریف سقف طبقات ساختمان ها در سه طبقه، یک ردیف ساختمان فرسوده در محله شکل گرفته و با توجه به پهنه ای که در آن قرار دارند، نمی توانند از مشوق های نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند.

 
نظافت قابل قبول معابر چیتگر شمالی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به مشکل سرانه ها در این محله، یادآور شد: بوستان یاس و مادر به شکل قابل قبولی نگهداری شده اما فضای سبز کارخانجات و شهرک ها از حیطه مسئولیت شهرداری خارج است و نمی تواند نگهداری این فضاها را انجام دهد. متأسفانه کارخانه ها تخلفاتی همچون قطع درختان انجام داده اند و پرونده های آنها به کمیسیون ماده ۷۷ ارسال شده است. درمجموع محله چیتگر شمالی از فضای سبزی برخوردار است و نظافت معابر نیز قابل قبول است.

وی با بیان اینکه منطقه ۲۱ و ۲۲ با مشکل سیستم فاضلاب روبه رو هستند، تصریح کرد: فاضلاب در برخی انهار جریان دارد که بوی نامطبوعی ایجاد می کند.
وضعیت مطلوب آسفالت معابر اصلی

امانی تأکید کرد: وضعیت آسفالت معابر اصلی مطلوب بود که از زبان مردم از شهرداری تقدیر می کنیم. کوچه ها و مدارس وضعیت مطلوبی برای آسفالت ندارند البته آموزش و پرورش اولویت ها را برای آسفالت معرفی می کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه زمین چمن بسیار خوبی در محله وجود دارد که ماهیانه به قیمت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به پیمانکار واگذار شده است، تصریح کرد: بنری در محل نصب شده که قیمت مصوب شورا را در هر ساعت ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرده اما پیمانکار برای هر ساعت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کند و علت آن را میزان اجاره زمین از شهرداری می داند.

وی با بیان اینکه هرچند خبر تردد گهگاه معتادان در محل شنیده می شود اما قابل توجه نیست، تصریح کرد: زمین مرکز مخابرات شهدای چیتگر با همراهی مردم واگذار شده بود که این مرکز جابجا و ساختمان آن رها شده است که با گلایه ساکنان همراه شده است.

امانی در ادامه یادآور شد: دو پل عابر پیاده موجود کاربری خود را از دست داده اند و مردم خواستار جابجایی این پل ها هستند. یکی دیگر از مسائل این است که در محله چیتگر شمالی تابلوی کوچه ها در شأن شهدا نیست.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه زمینی در این محله رها شده که اگر اعتبار موجود باشد می توان از آن به عنوان سرانه فضای سبز و یا سرانه فرهنگی استفاده کرد، گفت: با توجه به وضعیت درآمد کارخانجات، می توانند خدماتی ارائه دهند که باید این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 54716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =