قراردادهای کلان بین‌المللی نباید اعلان عمومی شوند/ قرارداد شهرداری تهران با چین منافی شفافیت نیست

عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: در عرصه اقتصاد بین‌‍الملل قراردادهایی که می‌توانند در سطح وسیع منفعت کشور را تامین کنند نباید اعلان عمومی شوند. چرا که موجب ورود رقبا می‌شود و در زمان تحریم نیز این امر سبب تضرر طرف‌های خارجی و خروج آنان از تعهداتشان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، رامین پولادرگ در جمع خبرنگاران با اشاره به قرارداد اخیر شهرداری تهران در خصوص خرید اتوبوس‌های برقی از طرف چینی اظهار کرد: صرف نظر از اینکه این قرارداد خوب است یا بد و نیز فارغ از جهت گیری‌های سیاسی در این خصوص باید اذعان داشت که از منظر اقتصاد بین‌الملل قراردادی در این سطح و این ارقام در دسته قراردادهای کلان قرار می‌گیرد و پر واضح است موشکافی و اعلان عمومی آن در راستای شفافیت با توجه به عرف بین‌المللی در قراردادهای تجاری و اقتصادی عواقب بسیار بزرگتری از منافع آن به همراه خواهد داشت.

این عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق همچنین تصریح کرد: آیا این امر منافی شفافیت است؟ در پاسخ باید گفت خیر؛ همانطور که شهرداری تهران اعلام کرده جزییات این قرارداد در اختیار وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی قرار گرفته پس وجه محرمانه بودن آن مردود است اما اینکه در سطح گسترده اعلام شود از منظر عقلی قابل پذیرش نیست.

پولادرگ در پایان یادآور شد: در شرایط کنونی که کشور در وضعیت حساسی قرار گرفته، باید اقداماتی که نفع مردم را به دنبال دارد به بار بنشیند و موضوعات بیشتر از جنبه کارشناسی بررسی شود.

انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 54069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =