حفظ منزلت و بهبود معیشت کارگران شهرداری تهران اولویت مدیریت شهری است

مجید باقری معاون شهردار تهران تأکید کرد: حفظ منزلت و بهبود معیشت کارگران شهرداری تهران اولویت مدیریت شهری است.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، همایش بزرگداشت کار و کارگر با حضور جمعی از کارگران خدوم شهرداری تهران، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا زاکانی شهردار پایتخت، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست و جمعی از مدیران شهرداری تهران در برج میلاد برگزار شد.

مجید باقری در این همایش ضمن تبریک روز کار و کارگر به جامعه دلسوز کارگران که طلایه‌داران مستحکم عرصه رشد و سازندگی کشورند، با بیان اینکه شهرداری تهران به عنوان یکی از عرصه‌های مهم خدمتگزاری مفتخر است که تعداد قریب به ۱۸ هزار نفر از کارکنانش را کارگران عزیز تشکیل می دهند، گفت: کارگران در شهرداری تهران، جلوه‌ی بارز تحقق تعریف کار هستند؛ زیرا پویایی اثربخشِ آن‌ها را شهروندان در طول شبانه‌روز مشاهده می‌کنند و بر آن صحه می‌گذارند؛ بنابراین بوسه بر دستان خدمتگزار کارگران دلسوز را بر خود فرض می‌دانیم.

وی با تأکید بر این‌که توانمندسازی و ارتقای بهره‌وری در جامعه کارگری از رویکردهای اصلی شهرداری تهران در دوره کنونی است، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی و اولویت‌دار دکتر زاکانی شهردار تهران، ارتقای سطح منزلت و بهبود وضعیت معیشتی کارگران شریف شهرداری تهران است.

معاون شهردار تهران در خصوص بهره‌مندی همکاران کارگر از خدمات بسته خرسندساز با محوریت سلامت و درمان گفت: در حال حاضر، کارگران شهرداری تهران در حال حاضر در قالب بسته خرسندساز، بخشی از خدمات سلامت را رایگان دریافت می‌کنند و در آینده‌ای نزدیک خواهند توانست مانند دیگر کارکنان شهرداری تهران از همه خدمات درمانگاه‌های شهر سالم به طور رایگان استفاده کنند.

باقری برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به محور «گشت و گذار» بسته خرسندساز کارکنان شهرداری تهران و استقبال گسترده کارکنان و خانواده‌ها از این طرح نیز گفت: برای این‌که ثابت کنیم به فکر رفاه و نشاط خانواده بزرگ شهرداری تهران به ویژه کارگران عزیز هستیم، برای مشرّف شدن کارکنان و خانواده‌هایشان به عتبات عالیات، کربلا و سوریه در حال برنامه‌ریزی و رایزنی با سازمان حج و زیارت و ایجاد تمهیدات لازم برای این موضوع هستیم.

وی با اشاره به این‌که پیرو دغدغه و حمایت ویژه شهردار تهران، ترمیم حقوق کارکنان از ابتدای امسال با صدور احکام جدید اجرایی شد، اظهار داشت: طرح ترمیم‌ مشمول تعدادی از همکاران کارگر هم شد و برای سایر کارگران عزیز هم به ویژه در حوزه پسماند، فضای سبز و … در سال جدید در مسیر ترمیم حقوق و بهبود معیشت قدم بر خواهیم داشت؛ به امید این‌که بتوانیم بخشی از مشکلاتی را که از سال‌ها قبل در حوزه معیشتی کارگران در شهرداری وجود داشته است مرتفع کنیم.

باقری خاطر نشان کرد: شهرداری تهران برای بهبود هرچه بهتر وضعیت کارکنانش آماده دریافت نقطه نظرات و پیشنهادهای شهروندان به ویژه کارکنان خدوم و خانواده‌های آنان است. در این مراسم از تعدادی از کارگران نمونه تقدیر و آرزوی ابراهیم شهرکی پاکبان وطن‌پرست وظیفه‌شناس در مورد تبدیل وضعیت قراردادی نیز به دستور شهردار تهران برآورده شد.

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 53974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =