حمایت شورای شهر تهران از فعالین محیط زیست

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از حمایت تمام قد شورای اسلامی شهر تهران از فعالین محیط زیستی و گروه‌های مردمی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «مهدی پیرهادی» صبح امروز در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه ، ضمن ابراز خرسندی  از فعالیت ها و تلاشهای محیط زیستی دبیران در مناطق و  اقدامات محیط زیستی صورت گرفته توسط آنها با حمایت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار  در شهر تهران، گفت : طبق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست و اهمیت آن، موضوع محیط زیست در دنیا یک موضوع اولیه است  که می بایست در الویت کارها قرار بگیرد، لذا حمایت از فعالین محیط زیستی از مهمترین وظایف مدیران شهری است و شورای شهر نیز تمام قد از این مهم حمایت خواهد کرد.

وی به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش از سنین پایه اشاره و تصریح کرد: برای تحول در مسائل شهری و ارائه خدمات مطلوب زیست محیطی، می بایست آموزش و فرهنگ سازی را از سنین  پایه شروع کرد تا بتوان بیشترین تاثیر را آز آن گرفت.

پیرهادی  در ادامه  به شرح برخی از اقدامات انجام شده شورای شهر در حوزه محیط زیست پرداخت و اهمیت و اولویت این برنامه ها را از مهمترین سرفصلهای کاری شورا دانست.

ضرورت تدوین دستورالعملی واحد در حوزه محیط زیست در سطح محلات

«حلیا سادات حسینی» مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، در نشست دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه بر داشتن یک دستورالعمل واحد برای انجام فعالیتهای محیط زیستی در مناطق ۲۲ گانه تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی ها، فعالیت ها و اقدامات توسعه در شهرها می تواند گامی موثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقاء سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می تواند با شناسایی چالشها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما میتوانیدبا تعیین راهکار موثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقاء کیفیت محیط زیست شهر شد.

گفتی است؛ در پایان مراسم با لوح تقدیر و هدیه از دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 53495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =