برگزاری همایش ورزشی پلوگینگ و پیوند با زمین در منطقه ۵

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۵ گفت: در هفته گذشته به همت ایستگاه ورزشی شهرک اکباتان اقدام به برگزاری پویش پلوگینگ کرد.

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، هفته گذشته به همت ایستگاه ورزشی شهرک اکباتان پویش ورزشی پلوگینگ (دویدن و جمع آوری زباله در حین طی مسیر) با شعار «پلوگینگ و پیوند با زمین» با حضور شهروندان و ورزشکاران و دوستداران محیط زیست نسبت به جمع آوری فیلترهای سیگار و زباله در بوستان نرگس اکباتان ناحیه۶ اقدام شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۵ در این خصوص گفت: ورزش(پلوگینگ) در سال ۲۰۱۶ در سوئد برای اولین بار اجرا شد، افزود: دغدغه این کار در سوئدی ها در آن سال وقتی ایجاد شد که احساس کردند که کره زمین و محیط زیست در حال آلوده شدن است و  از سال ۲۰۱۸ این ورزش در کل جهان انجام می شود. شهرداری تهران نیز دو سال است که جمع آوری و پاکسازی زوائد از روی زمین را انجام می دهد.

در واقع دراین ورزش که این روزها در سراسر جهان رایج شده است فرد در هنگام ورزش و پیاده‌روی اقدام به پاکسازی محیط میکند. از خوبی‌های ورزش پلوگینگ این است که ضمن اینکه فرد را به واسطه ورزشی که انجام می‌دهد سالم نگه می‌دارد زمین را هم از هر آلودگی پاک می‌کند.

 محمدی فام عنوان کرد: با انجام این ورزش هم دوست محیط زیست هستیم و هم چند کالری بیشتر می سوزانیم . همچنین با این کار به فرزندانمان آموزش می دهیم که دنیای عاری از زباله زیباتر و پاکیزه تر است و باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی این مساله را دنبال کنیم.                             

 انتهای پیام/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 53473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =