نظارت هوشمند با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و مکانیزه از اولویت‌های سازمان تاکسیرانی در ۱۴۰۳ است

سرپرست سازمان تاکسیرانی با حضور در برنامه تهران ۲۰ از برنامه‌های این سازمان برای برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت گفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، شادی مالکی با بیان این‌که رویکرد دولت بحث کاهش آلودگی هوا با برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی است، گفت: بیش از ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت وجود دارد که نیمی از آن‌ها فرسوده است و اکثر آن‌ها به‌دلیل نقص، موفق به اخذ گواهینامه معاینه فنی نمی‌شوند. سیاست برقی‌سازی در این دولت باعث شده تا این پروژه ملی باشد و بر همین اساس موافقتنامه‌ای با وزارت صمت به امضا رسید و در ذیل آن توافقنامه‌هایی با شرکت‌های خودروساز داخلی انجام گرفت تا در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۲۷ هزار خودروی برقی و ۱۰ هزار ون برقی وارد و همچنین همین تعداد تاکسی نیز از طریق خودروسازان داخلی وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران شود.

 مالکی در بخش دیگری از این برنامه افزود: در هفته گذشته امضای قرارداد ۱۰ هزار خودروی برقی از طریق خودروسازان داخلی به امضا رسید. ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در تهران وجود دارد که پلاک ملی‌شان را دریافت کردند و در انتظار پلاک تاکسی هستند و به زودی نسبت به ثبت‌نام تاکسیرانان اقدام خواهد شد که به محض دریافت پلاک تاکسی و خروج تاکسی فرسوده‌شان، وارد ناوگان خواهند شد.

وی در پاسخ به مجری برنامه درخصوص موضوع شارژ خودروهای برقی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا امروز ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران افتتاح شده است و تا پایان سال و با تدابیر پیش‌بینی شده، ۹۳۰ نازل در قالب ۹۶ ایستگاه افتتاح خواهد شد. از سوی دیگر خدمات پس از فروش این خودروها هم مدنظرماست و قرار شد به ازای هر ۳۳۰ خودرو، یک مجموعه خدماتی برای خودروهای برقی درنظر گرفته شود.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ تاکسی‌ها در سال جدید هم گفت: بر اساس ماده ۱۵ لایحه نرخ تاکسی ۱۴۰۳ به‌صورت میانگین ۴۵ درصد افزایش نرخ تاکسی‌ها را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه نظارت هوشمند با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و مکانیزه از اولویت های سازمان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۳ است، گفت: در سال جاری تحولی در ساماندهی خطوط اتفاق افتاده و سامانه جامع برخط در حال طراحی است تا کلیه تاکسی‌ها و شرکت‌های تاکسیرانی در این بستر فعالیت کنند و نظارت هوشمند روی ارائه خدمات صورت گیرد.همچنین طی قراردادی با شرکت کنترل ترافیک و از طریق دوربین‌ها، فعالیت‌ها رصد می‌شود و بازرسان ما هم در ۲۲ منطقه همه مسائل را زیرنظر دارند.

مالکی در پایان تاکید کرد: برای نخستین بار و با همکاری شرکت شهر سالم، تاکسیرانان خدمات درمانی در قالب بیمه تکمیلی در حوزه‌های پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی دریافت می‌کنند و به همین منظور اقدام به ثبت نام رایگان بیمه تکمیلی تاکسیرانان کردیم. همچنین باتوجه به این تفاهمنامه، سازمان اقدام به شناسایی ۶۰۰ تاکسیران و پرداخت کمک هزینه درمانی به ۳۰۰ تاکسیران دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج کرده است. مراجعه حضوری به حداقل رسیده و ۱۴ دفتر خدمات‌رسان در سطح شهر پیش‌بینی شده و تاکسیرانان می‌توانند از طریق سیما تاکسی خدمات رفاهی دریافت کنند.

وی ادامه داد: ما تاکسیرانان بالای ۷۰ سال را شناسایی و تحت پوشش خدمات درمانی قرار دادیم. درحال تلاش برای بیمه تامین اجتماعی ۱۰ هزار تاکسیرانی هستیم که از این خدمت محروم هستند و امید داریم از طریق دولت بتوانیم بخشی از هزینه‌های آن‌را تامین کنیم.

انتهای پیام/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 53277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =