قرارداد شهرداری تهران با چین اقدام بسیار خوبی است/ تأیید اهلیت شرکت‌های طرف قرارداد توسط قانون

وزیر کشور گفت: اقدامات شهرداری در قرارداد با چین در بخش مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی انجام شده و کار خیلی خوبی صورت گرفته و امیدواریم در مرحله اجرا نیز طبق برنامه‌ها به همین شکل موفق شود.

به گزارش شهر، احمد وحیدی امروز- دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدام خوبی توسط شهرداری صورت گرفته و هدف از این اقدام نوسازی ناوگان بوده است، اظهار کرد: این اقدامات در بخش مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی انجام شده و کار خیلی خوبی صورت گرفته و امیدواریم در مرحله اجرا نیز طبق برنامه‌ها به همین شکل موفق شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مخالفتی از وزارت کشور در این خصوص وجود داشته است؟، یادآور شد: خیر. کار بسیار خوبی است پیش از این نیز توضیح داده شده که ما اصل را بر حمایت از تولید داخلی گذاشته‌ایم و هر میزان در داخل کشور تولید شود، اولویت ماست و هر میزان لازم باشد پس از رفع مشکلات، وارد می‌شود. با توجه به اهمیت هوای پاک در تهران برقی‌‍سازی یکی از راهکارهای مهم برای کاهش آلودگی هواست.

وحیدی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از آلودگی هوا به دلیل منابع متحرک است، تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند راه بسیار خوبی برای کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

وزیر کشور گفت: تایید اهلیت شرکت‌های طرف قرارداد، روش دارد و طبق روال قانونی انجام می‌شود و قانون روش انتخاب شرکت‌ها را مشخص کرده است.

وحیدی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا در تشریح روند ورود واگن‌های جدید به کشور و تأیید کارشناسی واگن های جدید، گفت: یکی از موضوعات جدی در دستور کار وزارت کشور بحث تأمین واگن‌ها و احداث خطوط ریلی است که دولت در مجموع اهتمام جدی در این زمینه دارد.

وی افزود: دولت طی ۳ سال اخیر منابع خوبی در رابطه با ایجاد مترو و خطوط اصلی اختصاص داده که با کمک شهرداری تهران در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

وزیر کشور ادامه داد: بی تردید تأمین واگن مترو در دستور کار است و کارها روی روال است؛ اما زمان می برد؛ قطعا زمان طبیعی خود را دارد و از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم.

قرارداد واگن‌های جدید مترو مدتها قبل رها شده بود

وی تأکید کرد: ورود واگن‌های جدید مترو در چارچوب قراردادی بوده که قبلاً مدتها رها شده بوده؛ اما در دولت جدید فعال شده و در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است و طبق روال خودش هم کار دنبال خواهد شد.

مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران اخیراً در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ورود واگن های جدید به تهران گفته بود: مایه تأسف است که ماه‌ها از انعقاد قراردادها گذشته؛ اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

وی تأکید کرده بود: تا امروز تأیید فنی برعهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه از این موضوع چه کسی نفع می‌برد نمی‌دانم اما اینکه چه کسی ضرر می‌کند باید بگویم همه ضرر خواهند کرد. به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می‌کنند، لذا باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 53726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =