نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته، تا فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، شهریار افندی‌زاده با اشاره به اینکه طراحی و نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی در بزرگراه شهید خرازی و ایستگاه متین در سال ۱۴۰۲ انجام شد گفت: سال گذشته، ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی نیز در بزرگراه‌های شهید حکیم و فضل الله نوری نوسازی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: در پی ابراز نارضایتی برخی از ساکنین مجاور ایستگاه سی.ان. جی متین، واقع در محله زمزم تهران، خیابان مجتبی متین، با همکاری دانشگاه تهران، مطالعات و امکان‌سنجی‌های لازم انجام گرفت و در نهایت با طراحی و نصب ۹۰ مترمربع دیوار صوتی به ابعاد ۶.۳۰ در ۱۴.۳۰، آلودگی ایستگاه یادشده به نحو قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت. 

افندی‌زاده با بیان اینکه با طراحی و نصب ۱۲کیلومتر دیوار صوتی در ضلع جنوبی ایستگاه سی.ان.جی متین، ۲۰ دسی‌بل از آلودگی صوتی ساختمان‌های همجوار کاهش یافته است گفت: تاکنون به‌منظور کاهش آلودگی صدا و پیامدهای ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه‌های پایتخت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران یادآور شد: دیوارهای صوتی، سازه‌های محکم و مقاومی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده آن کاهش می‌دهند.

افندی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد در سنوات گذشته دیوارهایی در مناطق موردنیاز نصب شده که این موانع صوتی باید با استانداردهای جدید و شرایط امروز به‌روزرسانی شود و به همین دلیل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با برنامه ریزی انجام شده ضمن نگهداری به نوسازی آنها نیز پرداخته تا شاهد کاهش بیشتر آلودگی‌های ناشی از سر و صدای زیاد در معابر پرتردد به خصوص بزرگراه‌ها باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به اینکه مناطق مسکونی، آموزشی و بیمارستانی واقع در حاشیه بزرگراه‌های تهران همواره از سر و صدای زیاد برخوردار است، گفت: نصب عایق‌های صوتی برای بزرگراه‌های شهر تهران از سال‌ های گذشته با توجه به طراحی و  عوامل متعددی از جمله شکل، جنس، ارتفاع، طول، محل نصب و... در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران قرار گرفته است.

 افندی‌زاده در ادامه یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها را سرقت آنها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوارهای صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودرو ها از بین می‌روند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به تغییر در طراحی دیوارهای صوتی برای جلوگیری از سرقت اظهار کرد: در حال حاضر در طراحی این دیوارها تغییراتی ایجاد کرده و از موادی استفاده می‌شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به‌گونه‌ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.

انتهای پیام/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 53144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =