ضرورت توجه به نقش مسجد و محله محوری در بازنگری طرح تفصیلی

جلسه شورای مدیران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به ریاست حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری و با حضور مدیران کل این معاونت برگزار شد و تدابیر لازم به منظور انجام هرچه بهتر امور به مدیران کل ابلاغ شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی در این جلسه ضمن تقدیر از مدیرکل و کارشناسان اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه برای تهیه لایحه عوارض ساختمانی ۱۴۰۳، گفت: یکی از موضوعات در دست اقدام ما تبدیل جدول عوارض به یک مدل است که بزودی عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت محله محوری، اظهار داشت: مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، مدیریت های شهری را ملزم به ایجاد شهرهای ایرانی – اسلامی کرده است و اولین مولفه شهر ایرانی، محله است و مسجد در مرکزیت محله قرار دارد. با توجه به اینکه این مرکز نقش مهمی در بنیاد اجتماعی دارد، ضروری است که در بازنگری طرح تفصیلی به موضوع مسجد توجه ویژه شود. ما باید با زبان شهرسازی، محوریت مساجد در محلات را تئوریزه کنیم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر ضرورت توجه به شاخص های توسعه یافتگی، بیان کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی، رونق گردشگری است و شهر تهران زیبایی هایی دارد که می بایست با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کرد.

صارمی در پایان سخنان خود، شرکت در انتخابات پیش رو را امری مهم در تعیین سرنوشت کشور دانست و گفت: دشمنان نظام مدام بر این موضوع تاکید می کنند که انتخابات تاثیر چندانی در اداره کشور ندارد اما از حضور مردم در انتخابات هم ترس دارند.

وی افزود: ما از هر طیف و از هر قشری که هستیم باید در این انتخابات شرکت کنیم و مهم تر از حضور در پای صندوق رای انتخاب درست است، چراکه این انتخاب در سرنوشت کشور تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه، سید سعید علوی مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت شهرسازی و معماری، گزارشی از برنامه های در دست اقدام کارگروه شهرسازی و معماری در حوزه پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ و اقدامات انجام شده در راستای تدابیر ابلاغی معاون شهرسازی و معماری ارائه کرد.

همچنین مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری تهران در این جلسه، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران پرداخت.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 50593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =