از دستگیری سارق بزرگ شمال‌غرب پایتخت تا هشدار راهور به راکبان موتورسیکلت‌های سنگین

شهر از حوادث رخ‌داده در تهران و برخورد پلیس با متخلفان طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ "حسین مافی" سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران درباره اهم حوادث منتهی به امروز -یکشنبه دهم دی ماه ۱۴۰۲- گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته های اخیر، در خصوص سرقت از اماکن خصوصی در محدوده "جنت آباد " تهران، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری۱۳۸ این سرکلانتری قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: مأموران کلانتری جنت آباد با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، درنهایت روز گذشته هویت متهم پرونده را که از سارقان سابقه دار بود، شناسایی کردند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: بررسی های ماموران نشان از این داشت متهم علاوه بر سرقت از اماکن خصوصی، اموال به سرقت رفته توسط سایر سارقان را خریداری و با انتقال آن به مخفیگاهش در این محله به مال‌خری اموال مسروقه نیز می پردازد.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهم مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند. به طوری که در بررسی از این محل ۲ عدد اسپیلت، پنل و مجسمه های برنزی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف شد.

مافی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و مال‌خری اموال مسروقه در محدوده جنت آباد اعتراف کرد.

سرهنگ مافی همچنین گفت: متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری شرور مسلح در اقدام ب‌موقع پلیس پیشگیری تهران 

 سرهنگ " علی قاسم پور" رییس پلیس پیشگیری تهران در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: همزمان با اعلام وقوع یک فقره درگیری و اعمال قدرت نمایی و شرارت فرد مسلح در محدوده محله "نازی آباد "تهران، بلافاصله ماموران کلانتری۱۳۰ پلیس پیشگیری به محل اعلامی اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس با حضور به‌موقع و موثر خود در صحنه، عامل اصلی درگیری و نزاع مسلحانه را در اقدامی هوشمندانه شناسایی و با انجام اقدامات پلیسی خودروی متهم را پس از اجرای طرح مهار متوقف و متهم را دستگیر کردند.

وی افزود: در بررسی های بیشتر از خودروی متهم یک قبضه سلاح گرم کلت کمری به همراه ۷ فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح سرد کشف شد. همچنین در بررسی اولیه مشخص شد، فرد متخلف دارای سوابق متعدد کیفری بوده که برای بررسی های تخصصی به کلانتری محل انتقال یافت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران در پایان امنیت و آرامش مردم را خط قرمز پلیس دانست و گفت: هرکسی به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه دار کند، با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

توقیف موتورسیکلت های سنگین در پایتخت ادامه دارد 

سرهنگ "فیروز کشیر" معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت با پرداختن توقیف موتورسیکلت های سنگین گفت: برخورد با این نوع هنجارشکنی و ایجاد ناامنی توسط عده ای انگشت شمار که نظم و آسایش عمومی جامعه را با تردد، لایی‌کشی، انجام حرکات مخاطره آمیز و ایجاد سر و صدا در سطح معابر شهر تهران صورت می دهند، ادامه دارد و پلیس اجازه این قبیل اقدامات را به آنان نخواهد داد.

وی افزود: در همین راستا پس از آنکه در ساعت ۱۹:۰۰ شب گذشته، در تقاطع آجودانیه یک دستگاه موتورسیکلت کاوازاکی ۱۰۰۰ سی سی با یک دستگاه سواری برخورد کرد، موتورسیکلت به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ کشیر گفت: همچنین در ساعت ۱۵:۱۵ روز جمعه در محدوده بزرگراه صدر در اجرای طرح مشترک مهار توسط عوامل بزرگراهی و نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ، یک دستگاه موتورسیکلت هوندا۱۳۰۰ سی سی توقیف و روانه پارکینگ شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: این نوع برخوردها خواست و مطالبه شهروندان است و پلیس راهور تهران بزرگ خود را ملزم و متعهد به پاسخگویی به درخواست های مردمی می داند.

سرهنگ کشیر ضمن بیان اینکه طرح توقیف موتورسیکلت های سنگین و هنجار شکن در پایتخت ادامه دارد، به دارندگان و راکبان موتورسیکلت های سنگین بدون پلاک و مجوز هشدار و تذکر داد که به هیچ عنوان در معابر شهر تهران تردد نکنند چرا که به محض رویت این موتورسیکلت ها به دلیل امنیت تردد و حفط جان راکبان و دیگر شهروندان، توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ توقیف و موتورسیکلت آنان به پارکینگ انتقال داده خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 47368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =