عزم شهرداری تهران برای اجرای طرح‌های آبرسانی در بوستان چیتگر

در جلسه‌ای که با حضور نقی عزیزی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان تهران، محمدحسن فصیح معاون خدمات شهری و محیط زیست و نعمت الله نعمتی رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲۲ برگزار شد، طرح احیای بوستان چیتگر، معضلات کم آبی و نحوه انتقال آب در بوستان و طرح جایگزینی درختان با گونه‌های متناسب با اقلیم منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمد حسن فصیح در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت نگهداشت، حفظ و افزایش عرصه های فضای سبز منطقه خاطرنشان کرد: کاشت گونه‌های مقاوم و متناسب با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه با نیاز به آبیاری کم از اقداماتی است که با هدف مدیریت منابع آبی، در برنامه‌های افزایش سرانه فضای سبز این منطقه قرار دارد.

وی افزود: توسعه فضای سبز و لزوم تامین آب مورد نیاز آن از یک سو و کاهش نزولات جوی و بروز پدیده خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آب خام فضای سبز از سوی دیگر، تامین آب مورد نیاز عرصه‌های فضای سبز توسعه یافته را با مشکل مواجه کرده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با تاکید بر اهمیت موضوع کمبود آب و لزوم توجه به نحوه آبرسانی و آبیاری و استفاده از سیستم های نوین آبیاری تاکید کرد و گفت: عزم مدیریت شهری در رفع مشکل فاضلاب بر این است تا با راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های متمرکز و لوکال، زمینه را برای بازچرخانی آب و آبیاری فضای سبز منطقه مهیا کند.

فصیح با اشاره به شرایط نه چندان مناسب ذخایر آبی، یکی از سیاست‌ها در این حوزه را بازچرخانی آب عنوان کرد و گفت: لزوم پیاده‌سازی طرح‌های عمرانی و ساخت تصفیه‌خانه‌ها حساسیت ها را نسبت به گذشته صدچندان کرده و باعث افزایش همکاری‌های بین‌بخشی بین سازمان‌های مربوطه در جهت تسریع در ساخت و اجرای طرح‌های موردنظر در این منطقه شده است.

انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 54092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =