مساعدت شهرداری منطقه ۱۲ برای احیای خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی(ع)

شهردار منطقه ۱۲ با حضور در برخی خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی(ع)، از همراهی و مساعدت شهرداری در احیای این خانه‌ها برای ایجاد ظرفیت مطلوب گردشگری در منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی به همراه جمعی از معاونان، شهردار ناحیه ۲ و مدیران منطقه از محلات ناحیه ۲ بازدید و موارد عمرانی، ترافیکی، شهرسازی و خدمات شهری را به حوزه های ذیربط ابلاغ کرد.

شهردار منطقه۱۲ سپس با حضور در محله تاریخی امامزاده یحیی(ع)، از بوتیک هتل پهلوان رزاز بازدید و ضمن گفت و گو با احیاگر و مالک این بوتیک، آمادگی منطقه برای مساعدت در توسعه ظرفیت های گردشگری اعلام کرد.

وی همچنین ملک تاریخی واقع در خیابان جاویدی این محله را مورد ارزیابی قرار داد و از تصمیم مالک آن در راستای ایجاد هاستل استقبال کرد و افزود: احیای آثار میراثی و تاریخی مانند گنج پنهان در حال از بین رفتن است که اگر نگاه جدی به آن نشود در آینده شاهد از دست رفتن فرصت ها خواهیم بود.

انارکی محمدی اظهار کرد: احیای خانه های تاریخی می‌توانند جذابیتی به منطقه اعطا کنند و یک جاذبه مهم گردشگری باشند اما به دلیل عدم رسیدگی و تخریب‌های زیاد، برخی از این بافت‌های تاریخی تبدیل به محلی برای رشد و افزایش بزهکاری شده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب های اجتماعی و فرهنگی که بافت های تاریخی و فرسوده دارند، خروج ساکنان این مناطق و بعضاً جرم‌خیز شدن آنها است، افزود: بافت‌هایی که بهترین فرصت‌های گردشگری را در اختیار کشور قرار می‌دادند همواره در معرض بیشترین آسیب‌ها نیز بودند که امید است با همراهی سازمان های ذیربط با علاقه مندان احیای بافت های تاریخی، رنگ تازه ای به محلات قدیمی منطقه بخشیده شود.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین در این بازدید مواردی در خصوص تعویض مخازن، رنگ آمیزی جداره ها و حذف برخی زوائد دستوراتی را به معاونت خدمات شهری ومحیط زیست ابلاغ کرد.

انارکی محمدی، تسریع در پیشبرد پروژه ورزشگاه امامزاده یحیی(ع) و تکیه تاریخی سادات اخوی، توسعه شبکه فاضلاب این محله و روکش آسفالت معابر نیکپور و علیمرادی را در در برنامه های معاونت فنی وعمران قرار داد.

نوسازی برخی املاک، پهنه بندی و عقب نشینی املاک در محله امامزاده یحیی نیز از موارد ابلاغی به معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۱۲ بود.

انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 54078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =