تبدیل خانه پروین اعتصامی به موزه و راه‌اندازی پلتفرم جامع موزه‌ها در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهرا از تبدیل خانه پروین اعتصامی به موزه و راه‌اندازی پلتفرم جامع موزه‌ها در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران؛ سید محمد ناظم رضوی،مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تهران درباره پروژه‌های در دست اقدام این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به تاکید و رویکرد شهردار و شورای اسلامی شهر تهران بر حفظ، نگهداری و همچنین توسعه فضاهای فرهنگی و اماکن تاریخی شهر تهران،تمام تلاش ما در سال گذشته و برنامه ریزی برای سال جاری و آینده بر محوریت رشد و ارتقاء گردشگری فرهنگی با افزایش تعداد خانه‌ موزه ها و مرمت اماکن تاریخی بوده است.

ناظم‌رضوی اعلام کرد: با بودجه ۵۰۰ میلیاردی که از سوی شورای اسلامی شهر برای این حوزه تصویب شد،قطعاً شاهد جهش در فعالیت ها و عملکرد این شرکت خواهیم بود.

وی در ادامه اذعان داشت: مرمت خانه مشاهیری همچون فروغ فرخزاد، بنای تاریخی وثوق الدوله، خانه مرحوم شیبانی و قلعه گبری واقع در شهر ری نیز در دستور کار بازسازی و مرمت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته است، که در سال جدید آماده میزبانی از علاقمندان و گردشگران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اعلام نویدی خوش به علاقمندان و گردشگران فرهنگی ابراز کرد: با امضای تفاهم نامه ای با شهرداری منطقه ۱۲ خانه قدیمی شاعره پروین اعتصامی، که به لحاظ تاریخی- فرهنگی حائز اهمیت است و یادآور معماری اواخر دوره قاجاریه(معماری تلفیقی) است که در آن شاهد نفوذ معماری نئوکلاسیک غرب در معماری سنتی به جای مانده از عهد صفوی هستیم، توسط،این شرکت بازسازی و مرمت می شود و با همان حس و حال قدیمی آماده بازدید و مراجعه علاقمندان خواهد شد.

ناظم‌رضوی در خاتمه از راه اندازی پلتفرم جامع موزه ها در سال جدید خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی در این خصوص انجام شده است تا ارتباط شهروندان با خانه موزه ها گسترش پیدا کند و شهروندان از بازدید خانه موزه ها لذت ببرند.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 54050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =