بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال/ مراجعه به میادین حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ به صورت میانگین قیمت محصولات در میادین میوه و تره‌بار ۴۵ درصد از میانگین سطح شهر ارزان‌تر بود.

به گزارش شهر، مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ به صورت میانگین ۴۵ درصد قیمت محصولات میوه و تره بار با میانگین سطح شهر فاصله داشت، یعنی این اندازه کالا را ارزان‌تر به دست مردم رساندیم. برخی شاید تصور کنند که کیفیت پایین‌تر آمده، اما طبق آمار موجود، کیفیت نه تنها پایین نیامده بلکه ارتقاء هم داشته است.

وی افزود: طبق آمار، نزدیک به ۳۰ درصد مراجعه به میادین افزایش یافته و این افزایش اقبال مردم بیانگر بالا بودن کیفیت محصولات است. از سوی دیگر میزان محصولی هم که عرضه شده در سال ۱۴۰۲ بالاتر از سال قبلش بوده است. در اسفند ۱۴۰۲ برخلاف سنوات قبل که بیش از بیست درصد افزایش را داشتیم، با اقدامات به موقع سازمان میادین و تدابیر شهردار تهران هیچ افزایش قیمتی نداشتیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه کیفیت میوه‌ها در میادین در اکثر بازارها مطلوب و یکسان است، ادامه داد: نظارت همیشه ادامه دارد و اگر موردی خلاف این ببینیم با آن برخورد می‌شود چرا که رضایت‌مندی همشهری‌ها برایمان اولویت دارد. البته تلاش داریم مشارکت مردم را در نظارت بر بازارها هم افزایش دهیم از جمله اقدامات دراین راه استفاده از کیوآرکدها در غرفه‌هاست که مردم می‌توانند نسبت به عملکرد آن غرفه هم نظرشان را ثبت و امتیاز بدهند و این امتیاز و نظرات درباره غرفه اعمال می‌شود و نتایجش را خود مردم خواهند دید. ما در حال حاضر قریب به ۳۰۰ بازار و میدان میوه و تره بار در سطح شهر تهران داریم که تلاش داریم تا انتهای سال، ۴۰ بازار جدید میوه و تره بار را نیز افتتاح کنیم تا سطح خدمات رسانی را در همه محلات داشته باشیم. در افزایش سطح خدمت رسانی اولویت با مراکز جنوبی شهر است. تدابیری هم برای فروش مجازی اندیشیده شده که خبرهای آن را به زودی اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت ما خدمات رسانی به مردم است پس هر اقدامی که سبب افزایش خدمات و رضایت‌مندی مردم شود را در دستور کار قرار می‌دهیم، افزود: یکی از این اقدامات چرخ دستی‌هایی است که در فروشگاه‌ها برای راحتی جابه جایی بارهای مردم قرار داده ایم، ما سال گذشته این کار را شروع کردیم و به یک مدل چرخ‌های بومی سازمان میادین به لحاظ استحکام و چرخ رسیدیم؛ تقریبا ۷۰۰ چرخ را سال پیش اضافه کردیم و امسال هم یک تعداد دیگر در دستور کار تولید قرار دادیم و به مرور زمان اینها را افزایش می‌دهیم. البته چرخ‌های قدیمی را هم ترمیم می‌کنیم تا مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه یک میلیون تراکنش برای میادین و ۵۵۰ هزار نوبت خرید ثبت می‌کنیم، گفت: مدل این بازارها با هم فرق دارد چرا که ظرفیت ساختاری و ساختمانی آنها با هم متفاوت است، برخی از این بازارها صرفا میوه و تره بار هستند و برخی هم پروتئین و کالاهای اساسی نیز دارند.

مدیرعامل سازمان میادین در بخش دیگری از صحبت هایش درباره ساعت فعالیت میادین در شش ماهه ابتدایی سال ادامه داد: ساعت‌های فعالیت میادین میوه و تره بار در حال حاضر از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۲۰ از روز شنبه تا پنجشنبه و روزهای جمعه هم ۸ تا ۱۳ است. روزهای تعطیل رسمی نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ مراکز فعال هستند و خدمت رسانی می‌کنند.

بختیاری زاده  در مورد کنترل قیمت پیاز در بازار نیز اظهارکرد: قیمت پیاز مدتی پیش به خاطر شرایط اقلیمی و مشکل از بین رفتن پیازها در مزارع افزایش داشت، بعضا قیمت تا ۴۰ هزار تومان هم در سطح شهر رسید، اما تدبیر شهردار این بود که قیمت‌ نوسانی نداشته باشد، از این رو با همکاری وزارت جهاد کشاورزی مستقیم از کشاورزان خوزستان خرید کردیم و در میادین میوه و تره بار با قیمت حداقلی عرضه شد. به همین دلیل قیمت پیاز چهل هزارتومنی به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومن رسید. همین امر سبب شد که جلوی سودجویی دلال‌هایی که دنبال التهاب بازار بودند گرفته شود و قیمت پیاز متعادل و روند کاهشی شود.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 54005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =