افتتاح ورودی دوم ایستگاه مترو سهروردی در آینده نزدیک

پنجاه و پنجمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران در منطقه ۷ با حضور سید محمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و نصراله آبادیان شهردار منطقه به همراه معاونین و مدیران منطقه، نخبگان، معتمدین محلات برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان در پنجاه و پنجمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران به تشریح پروژه های در حال انجام این منطقه پرداخت و گفت: امسال پروژه‌های محله‌ای کماکان ادامه خواهد یافت و با توجه به این که اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۳ برای منطقه ما در نظر گرفته شده، تمهیدات و برنامه ریزی دقیق و منظمی داشتیم تا بتوانیم امسال پروژه ها و برنامه های توسعه شهری در منطقه هفت را به خوبی پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ایستگاه بهار شیراز از ابتدای کار بنده در این منطقه، متوقف شده بود اما با تلاش و کوشش شبانه روزی این ایستگاه به بهرداری رسید و مردم هم اکنون از آن استفاده می‌کنند. ایستگاه سرباز نیز یکی دیگر از پروژه های درحال اجرا در منطقه است که طبق برنامه ریزی انجام شده تا آبان ماه افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به افتتاح ورودی دوم ایستگاه سهروردی در آینده نزدیک، افزود: اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه یکی دیگر از پروژه های مهم منطقه است که در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود تا با افتتاح آن روان سازی بار ترافیکی و تسهیل تردد شهروندان منطقه را شاهد باشیم.

به گفته وی، این پروژه شهری برای اتصال خیابان خواجه نصیر غربی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی ایجاد می شود و کاهش زمان سفر و همچنین کاهش تاخیرهای طولانی ناشی از بار ترافیکی سنگین که تقاطع ها و معابر دیگر از جمله شریعتی، طالقانی، بهار و شهید مفتح را در پی دارد. این پروژه در راستای کاهش بار ورودی به میدان سپاه و تسهیل تردد شهروندان از غرب به شمال در دستور کار قرار گرفته است.

آبادیان با اشاره به عملیات بهسازی میدان سبلان در این منطقه، عنوان کرد: باتوجه به اینکه میادین سبلان و سپاه در بزرگراه شهید صیاد شیرازی قرار دارد، بهسازی و اجرای این دو پروژه به روان سازی و کاهش ترافیک در این معبر کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: طرح بزرگ و فرامنطقه‌ای بهسازی میدان سبلان با هدف برطرف کردن معضل ترافیکی شرق و شمال شرق تهران در حال اجراست. با توجه به وضع موجود در میدان سبلان و میزان تردد وسایل نقلیه در محور بزرگراه شهید صیاد شیرازی مسیر جنوب به شمال و بالعکس و ورود به شیب راه (رمپ) میدان، مسیر شرق به غرب و بالعکس در مسیر خیابان شهید قدوسی و خیابان جانبازان شاهد تداخل حرکتی، شاهد راهبندان‌های طولانی و ترافیک سنگین در این محور هستیم که با اتمام این طرح، این معضلات برطرف خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ تاکید کرد: پروژه بهسازی کانال زرین گلاب، اتمام پروژه های نیمه تمام باقی مانده از سال های گذشته، تکمیل و اتمام مساجد نیمه تمام منطقه از قبیل شریفیه، حسینی، جبرئیل، علی ابن ابی‌طالب و...، اجرای پروژه های توسعه محله ای در خیابان های شهید مدنی، کلیم کاشانی...، مجموعه ورزشی شهید توکلی و تکمیل فاز دوم مجموعه ورزشی شهید مهرآئین از دیگر مواردی است که در رأس فعالیت های منطقه قرار گرفته تا هر چه سریعتر به اتمام برسد.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آغاز کار شورای ششم نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور را برنامه ریزی و سعی کردیم ارتباط خود را با مردم از طریق مساجد حفظ کنیم. پس از ارزیابی به این نتیجه رسیدیم، علاوه بر استمرار دیدارهای مسجد محور، در نشست های تخصصی از  تجربیات نخبگان و معتمدین بهره مند شویم؛ زیرا حضور این عزیزان می تواند در کشف و حل معضلات و مشکلات هر چه بیشتر مردم در دل محلات اثر گذار و یاری رسان باشد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر در جریان این جلسه افزود: هدف کمیته عمران از برگزاری این جلسات ارتباط هرچه بیشتر و قوی‌تر با نخبگان و معتمدین مناطق و محلات سطح تهران است و  قطعا تجربیات و ظرفیت های مثبت این افراد می تواند به مدیریت شهری در حل مشکلات شهر و  شهروندان  و بویژه پرداختن به مسائل عمرانی کمک کند.

وی تاکید کرد: این جلسات دو سویه است تا معتمدین، نمایندگان در محلات ببینند که چه عملیات و پروژه های در محلاتشان انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارتی که بر روی پروژه ها صورت می گیرد بر تصمیمات مسئولین تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: تشکیل چنین جلساتی به آن دلیل است که پروژه های آتی در هر ناحیه و هر محله مشخص شده و پیشرفت و چگونگی انجام آن مرتب رصد شود.

آقامیری در پایان یادآور شد: از توان معتمدین محلی به عنوان افرادی که با جامعه شهری و نیازهای اساسی محله آشنا هستند، می‌توان کارهای بزرگ و ماندگاری را به سرانجام رساند. به ویژه در حوزه اقدامات عمرانی و توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی درسطح محله‌ها، طرح‌های متعددی مورد مطالعه و انجام قرار گرفته‌اند.

در ادامه این جلسه نمایندگان و معتمدین محلی هر یک جداگانه درخصوص محله خود توضیحاتی ارائه و مشکلات و مطالبات خود را با مدیران ارشد شهری مطرح کردند.

بعد از این جلسه نهضت ملاقات مردمی مسجد محور در مسجد الرضا (ع) واقع در محله امجدیه برگزار شد و طی این دیدار مردمی عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۷ شنونده درخواست‌های مراجعین در حوزه امور مرتبط با شهر و محلات خود بودند و دستورات لازم را در چارچوب قوانین موجود صادر کردند.

افتتاح ورودی دوم ایستگاه مترو سهروردی در آینده نزدیک

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 53966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =