احداث بوستان‌های مادر و کودک با رویکرد توجه به کودکان کم‌توان، اوتیسمی و سرطانی

در جلسه هم‌اندیشی با فعالان حوزه کودکان با اشاره به اینکه احداث بوستان‌های مادر و کودک باید با رویکرد توجه به کودکان کم‌توان، اوتیسمی و سرطانی صورت گیرد، تاکید شد که هدف از راه‌اندازی بوستان‌های مادر و کودک آموزش مهارت اجتماعی و تقویت خلاقیت در کودکان است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، سید محمد ناظم رضوی در جلسه ای که با حضور  فعالان حوزه کودکان و نمایندگان مجموعه های مختلف شهرداری تهران از جمله اداره کل امور زنان و خانواده، سازمان بوستانها، زیباسازی و اداره کل آموزش های شهروندی برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت ها و بازی های کودکان سبب افزایش امنیت در محیط بوستان و پیرامون آن می شود،گفت: باتوجه به مساحت کم خانه‌های امروزی و نبود فضای کافی برای بازی و فعالیت های کودکان، احداث فضای اختصاصی مادر و کودک در  بوستان ها بسیار ضروری دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به محدودیت‌های موجود در بعضی بوستان‌ها به سبب کمبود فضا برای درنظر گرفتن فضای بازی و ورزش، باید امکانات به گونه‌ای طراحی شود که بیش‌تر در بخش‌هایی مثل دیوارهای خالی بوستان‌ها و کف‌سازی فضاها تعبیه صورت گیرد.

رضوی افزود: از این جهت کف‌سازی‌ها باید به صورت ساده اجرا شود تا قابلیت استفاده و تغییر برای بازی‌های مختلف را داشته باشد.

وی تصریح کرد: در طراحی و اجرای این بوستانها به نیازهای کودکان اوتیسم، معلول و سرطانی توجه ویژه شده و بازی های تعاملی و سرگرمی هایی که منجر به تقویت حواس پنجگانه می شود، بسیارپررنگ هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: باید احداث بوستان های مادر و کودک با هدف آموزش مهارت اجتماعی و تقویت خلاقیت کودکان صورت گیرد.

رضوی تاکید کرد: رویکرد این بوستانها متفاوت با بوستانهای سطح شهر بوده و به مسائلی همچون هوش مصنوعی، آموزش مهارت های اجتماعی و تقویت خلاقیت کودکان توجه دارد.

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 53929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =