جمع‌آوری آبگرمکن‌های خورشیدی خارج از مدار در منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ از جمع‌آوری و جداسازی قطعات آبگرمکن‌های خورشیدی جهت بهینه‌سازی و راه‌اندازی مجدد و خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان در بوستان‌های منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ، سالاری پور شهردار منطقه اظهار کرد: انرژی همواره نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها داشته است و رشد اقتصادی را نیز در کنار سایر عوامل مؤثر بر رشد، امکان‌پذیر می‌کند. امروزه بسیاری از کشورها تلاش می‌کنند تا با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید، بتوانند از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، انرژی بادی یا انرژی آب که در مقایسه با انرژی‌های فسیلی آلودگی زیست‌محیطی کمتری را بر جای می‌گذارند به عنوان منابعی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود استفاده کنند.

در شهرداری منطقه ۱۶ نیز با عنایت به ماده ۵۶ برنامه ۵ ساله سوم مبنی بر توسعه استفاده از انرژی نو و نگهداشت تجهیزات مربوطه ، اداره محیط زیست و توسعه پایدار این منطقه نیز موظف به تعمیر، راه‌اندازی و بازآماد ۱۴۱ آبگرمکن‌ خورشیدی موجود در منطقه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه گزارش های توجیه فنی و اقتصادی، نظر به پایین بودن کیفیت و فشار آب و بالابودن رسوب آن در مرحله نخست تعدادی از آبگرمکن موجود در بوستان‌های سطح منطقه قابلیت تعمیر نداشته و پس از جمع آوری تحویل انبار شدند.

سالاری پور هدف از انجام این فرآیند را استفاده از انرژی های تجدید پذیر؛ بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش آلاینده های محیط زیستی و همچنین کاهش هزینه در راه اندازی مجدد آبگرمکن های خورشیدی برشمرد.

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 53928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =