اجرای طرح «مدیریت سبز» در سه بخش «ساختمان سبز، انرژی سبز و پسماند سبز»

شهردار منطقه ۱۱ از آغازبه‌کار طرح مدیریت سبز در سه بخش «ساختمان سبز، انرژی سبز و پسماند سبز» به منظور اجرای دستورالعمل‌های زیست‌محیطی مورد نظر هیأت دولت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با اشاره به طرح مدیریت سبز گفت: مدیریت سبز، عبارت است از فرایند سازمانی جامع در به‌کارگیری نوآوری‌ها با هدف دستیابی به توسعه پایدار، کاهش ضایعات، تحقق مسؤولیت اجتماعی سازمان و ایجاد مزیت رقابتی از طریق توسعه و یادگیری مداوم که مقرر شده این طرح در ساختمان‌های اداری منطقه ۱۱ به اجرا درآید.

موسوی، طرح مدیریت سبز را طرحی مؤثر در دستیابی به اهداف و استراتژی‌های سازمانی دانست و افزود: شهرداری منطقه ۱۱ در نظر دارد، طرح مدیریت سبز را به صورت ویژه در دستور کار و فعالیت‌های خود قرار دهد و با ژرف‌نگری در سه بخش مدیریت سبز (ساختمان سبز، انرژی سبز و پسماند سبز)، نوعی بازنگری فکری در کار نهادها و سازمان‌های گوناگون در سطح محلات و محدوده‌ها صورت دهد.

وی با بیان اینکه این طرح با احترام به محیط‌ زیست، می‌تواند موضوع نوماند و پسماند حداقلی را به واقعیت نزدیک‌تر سازد، ادامه داد: سه ساختمان ۴، ۵ و ۶ منطقه ۱۱ برای اجرای طرح مدیریت سبز در دو بخش تفکیک پسماند و مصرف بهینه انرژی به همراه آموزش کارکنان در این دو حوزه در نظر گرفته شده‌اند.

نخستین نشست توجیهی مدیریت سبز ساختمان‌های اداری منطقه ۱۱ برای برنامه‌ریزی و نحوه پیاده‌سازی مدیریت سبز با حضور شاهعلی، نماینده و مدرس سازمان مدیریت پسماند، رئیس اداره محیط زیست و رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه به همراه جمعی از کارشناسان و آموزشگران اداره مدیریت پسماند در منطقه ۱۱ برگزار شد.

در ادامه نشست، بازدید از ساختمان‌های ۴، ۵ و ۶ منطقه ۱۱ با هدف ارتقای سطح رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در این ساختمان‌ها انجام شد که طی آن نظارت بر مصرف بهینه انرژی، چگونگی ورود مدیران به موضوع مدیریت سبز، جانمایی مخازن تفکیک پسماند، طراحی و شکل آبدارخانه‌ها و آموزش کارکنان به‌طوری که آنها بیاموزند چطور در مصرف بهینه انرژی نقش ایفا کنند؛ ضمن آنکه تفکیک پسماند خشک در مبدأ را فرا بگیرند، انجام شد.

انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 53690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =