جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی 

نشست حمایت از کودکان و نوجوانان، جلوگیری از فعالیت مراکز غیر مجاز تفکیک زباله، ضایعات و پیشگیری از وقوع جرم با حضور دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و مدیر کل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادستانی کل کشور، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، معاون دادستان تهران و حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان تهران و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۵ تهران، معاونت سرپرستی دادسرای ناحیه ۱۶، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران، نماینده پلیس پیشگیری فاتب، فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران، سرپرست شهرداری منطقه ۱۹، نمایندگان سازمان بهزیستی استان تهران و اداره کل محیط زیست استان تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، صادقی مدیر کل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادستانی کل کشور ضمن خدا قوت به همکاران و تأکید بر اهتمام ویژه و پیگیری موجدانه این طرح خاطر نشان کرد: دادستانی باید در مسائلی که جنبه عمومی دارد با پیمایش میدانی ورود پیدا کند و با توجه به شیوع انواع آسیب های اجتماعی در این منطقه، دادسرای ناحیه ۱۶، دادیاری ویژه برای پیگیری ترک فعل ها و تضییع حقوق عمومی اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به آسیب های اجتماعی، کنترل و کاهش آنها از مطالبات الویت دار مقام معظم رهبری است اظهار کرد : در برنامه های توسعه بر بهبود شاخص های اجتماعی، ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تأکید شده است.
صادقی در خصوص مقابله با کار کودک در کارگاه ها خواستار شناسایی این مکان ها و ارائه اطلاعات مورد نیاز به بازرسان اداره کار برای تعطیلی این کارگاه ها و مقابله با کارفرمایان شد.
این مسئول درباره وضعیت شهرک مرتضی گرد و آسیب های موجود در این محدوده خواستار طراحی، تدوین و مطالعه پژوهشی با استفاده از ظرفیت وزارت کشور و استانداری تهران شد و در اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی بر رعایت قوانین، حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از سو استفاده سودجویان تأکید کرد.
جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح بر استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود از سوی شهرداری تأکید کرد و افزود: انعکاس پدیده زباله گردی از سوی رسانه های معاند ناپسند است و تدبیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جذب زباله گردها به عنوان پاکبان در شهر تهران قابل تقدیر است.
این مسئول ادامه داد: شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران باید عاری از آسیب اجتماعی ناشی از زباله گردی باشد زیرا این پدیده ناهنجار اجتماعی یک جرم مشهود است و باعث نقض حقوق شهروندی و کرامت انسانی می شود.  
مهبودی معاون دادستان تهران در حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران با اشاره به ماده ۱۸ قانون مدیریت پسماند بیان کرد: در شرایطی که آلودگی بر انسان و محیط زیست محرز باشد با اخطارهای سازمان های متولی با عاملین آلودگی مقابله و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری  و در مرجع قضایی به آن رسیدگی شود.
وی با تأکید بر اهمیت مراقبت و نگهداری محل های پاکسازی شده در طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در شهر تهران بیان کرد: جلب مشارکت مردمی مساجد در محلات، بسیج و سازمان های مردم نهاد در پشتیبانی از این طرح مهم و موثر خواهد بود.
در ادامه حسین اخگر پور بیان کرد: ۱۴ هکتار از فضاهای بی دفاع شهری که محل تجمع معتادان متجاهر و کلونی آسیب های اجتماعی بود طی چندین مرحله با تسطیح این اراضی پاکسازی شد.
براساس این گزارش در پایان این نشست اعضای جلسه با حضور در خیابان های سهیل میانی و جنوبی از وضعیت فعالیت ضایعات فروشان و در خلازیر از محل اسکان های غیر مجاز کارگران فصلی و اتباع بازدید کردند.
شایان ذکر است نمایندگان نهادهای متولی در اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی گزارشی از اقدامات انجام شده در قالب این طرح ارائه کردند.

انتهای پیام / 

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 53318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =