۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای توسعه فضای سبز مناطق کم‌برخوردار هزینه شده است

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از توسعه فضای سبز مناطق کم‌برخوردار از حساب مخصوص اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز و قطع درختان در جهت تملک و احداث بوستان‌ها خبرداد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، در حاشیه بازدید خبرنگاران از بوستان باغ ایرانی اظهار کرد: چندین سال است که تلاش کرده‌ایم طرح‌هایی که برای بوستان‌های شهر تهران اجرایی می‌کنیم برگرفته از معماری ایرانی - اسلامی باشد. حدود ۹ بوستان با این طراحی در شهر تهران اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. از بوستان‌هایی که در تهران با معماری ایرانی-اسلامی اجرایی شده است، می‌توان به بوستان ملک در منطقه یک، بوستان دامپزشکی در منطقه ۱۱، باغ سلیمانیه در منطقه ۱۴ و بوستان علی محمد مختاری اشاره کرد.


مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر ادامه داد: هر سال در این بوستان در طرحی به نام باغ لاله‌ها کاشت رنگ‌های مختلف لاله‌ انجام می‌شود که در سال گذشته هفده رنگ و امسال ۳۷ رنگ از لاله‌ها در  بوستان مختاری کاشته شده و در مجموع ۲۵۰هزار شاخه لاله کاشته شده است.

مختاری ادامه داد: در ۵۰ میدان شهر تهران نیز لاله‌ها کاشته شده است و مردم هم از این طرح استقبال کرده‌اند. از همه نقاط استان تهران و حتی از شهرستان‌ها در ایام نوروز از این بوستان و لاله‌های کاشته شده بازدید کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: حدود دو ماه این لاله‌ها در این بوستان ماندگاری دارند و اگر هوا گرم شود این لاله‌ها خزان می‌کنند و مجددا از پیاز آنها برای سال‌های بعد استفاده خواهد شد.

مختاری ادامه داد: به دستور شهردار تهران در مناطق کم برخوردار به لحاظ فضای سبز همچون مناطق ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۷ و ۱۹ با هدف افزایش سرانه فضای سبز با توجه به وجود بافت فشرده مسکونی از حساب مخصوص اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز و قطع درختان در جهت تملک و احداث بوستان‌ها اقدام خواهد شد.۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای تملک لکه‌های مشجع هزینه شد که برای احداث بوستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این بوستان‌ها به زودی پس از طراحی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت تا به این ترتیب توزیع عادلانه فضای سبز در شهر تهران محقق شود.

انتهای پیام/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 53137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =