توقیف ۱۰۰ دستگاه خودرو و چرخ غیرمجاز جمع‌آوری پسماند

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران آخرین جزئیات عملکرد این یگان در اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تهران را تشریح کرد.

سرهنگ سید هادی موسوی مشاور شهردار تهران و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در تشریح آخرین اقدامات این یگان در اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت معتادان متجاهر و افراد بی سرپناه و کارتن‌خواب گفت: از ابتدای شروع طرح و بنا به دستور شهردار تهران یگان حفاظت شهرداری برای برقراری نظم و امنیت، اجرای طرح در مناطق مختلف و طرح ایمنی و مراقبتی لازم را پیش‌بینی کرد و در دستور کار خود قرار داد.


فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه از پیش طراحی شده، وظایف یگان حفاظت سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران به بخش‌های مختلف ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران از زمان شروع طرح با به کارگیری عوامل و انجام ماموریت‌های انتظامی نقشی موثر در جلوگیری از بروز تنش و حواشی در طول اجرای طرح داشت.

موسوی در پاسخ به این پرسش که «چند تیم عملیاتی از یگان حفاظت شهرداری تهران از زمان شروع طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا به امروز فعالیت داشتند؟»، گفت: از ۱۶ تا ۲۶ فروردین ماه، ۳۹۷ مورد گشت عملیاتی ثبت شده و ۷۵ نفر از عوامل یگان حفاظت شهرداری در این گشت‌ها به انجام ماموریت پرداختند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار ثبت شده در مرکز پیام یگان حفاظت شهرداری تهران ۵۴۴ نفر از معتادان متجاهر و هزار و ۶۰۷ نفر از افراد بی‌خانمان از سطح شهر جمع‌آوری و تحویل دستگاه‌های مربوطه شدند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران افزود: در بخش برخورد با شبکه کودکان کار و مافیای آن نیز در زمان اجرای طرح با ۲۸۹ شبکه برخورد و در این مأموریت‌ها بالغ بر ۱۷ نفر از کودکان کار نیز جمع‌آوری و تحویل عوامل مربوطه شدند.

موسوی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز پیام یگان حفاظت شهرداری تهران از زمان اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۲۲۵ نفر از عوامل یگان حفاظت شهرداری در ماموریت‌های مناطق و سازمان‌ها حضور داشتند و ۲۰۶ واحد عملیاتی نیز به سطح شهر اعزام شدند.

وی ادامه داد: در مدت اجرای طرح ۵۴ دستگاه خودرو که به جمع آوری و انتقال پسماند به شکل غیر مجاز اقدام می‌کردند، توقیف و ۴۶ چرخ دستی نیز از زباله‌گردهای خرد توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران افزود: آمارها نشان می‌دهد تا به امروز بیش از ۲۰۰ تن پسماند از زباله‌گردهای غیر مجاز شهر تهران جمع آوری شده و همچنان عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران اقدامات لازم را برای ادامه طرح تا زمان دستور شهردار در برنامه خود قرار دارند.

گفتنی است علیرضا زاکانی شهردار تهران ۲۵ مرداد سال گذشته با حکم رییس جمهور به عنوان عنوان دستیار ویژه در مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران منصوب شد. این تصمیم در هیات وزیران به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه و همکاری نهادهای مردمی و سایر نهادهای مرتبط با مدیریت آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی مفاسد اخلاقی معتادان به ویژه معتادان متجاهر کودکان کار و خیابان متکدیان و خانواده‌های آنها) در شهر تهران گرفته شد.

انتهای پیام/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 53024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =