افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس به ۱۸ مخزن بتنی برای آبیاری فضای سبز؛ شهریورماه

شهردار منطقه ۲ گفت: ظرف ۲ سال می‌توانیم این منطقه را به افق طرح جامع که ۹ میلیون مترمکعب آبیاری فضای سبز از طریق پساب است، برسانیم.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ پروژه شهری منطقه ۲، صبح امروز - شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳- در یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ و هلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد.

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ در این مراسم گفت: پروژه های امروز در حوزه های مختلف خدمات شهری ترافیک، عمران و اجتماعی و فرهنگی به بهره برداری رسیدند.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه ترافیک و توسعه حمل ونقل و اصلاح هندسی معابر رقم خورده است، افزود: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی منطقه با ظرفیت ۳۵ اتوبوس جدید و بازسازی دیگر اتوبوس ها را داشتیم، همچنین اصلاح هندسی سه میدان تیموری، صنعت و کوثر انجام شد که مورد رضایت مردم واقع شده است. ۲۵ اصلاح هندسی و رفع گره های ترافیکی نیز در منطقه انجام شده است.

صالحی ادامه داد: افتتاح اسکان کارگری ناحیه ۲ که یک معضل شهری و گله ساکنان محله مرزداران را برطرف کرد را هم داشتیم. نصب المان های زیباسازی و اصلاحاتی که در محور ستارخان در حوزه زیباسازی انجام شده است نیز از دیگر اقدامات بوده است. 

شهردار منطقه ۲ اضافه کرد: احداث سوله ورزشی پونک و ترمیم مجموعه های ورزشی در ۵ لکه و احداث حسینه بوستان پرواز دیگر پروژه های برنامه افتتاحیه امروز را تشکیل می دهد. همچنین ۸۹ هزار تن آسفالت در سطح منطقه ۲ در معابر و شبکه های بزرگراهی توزیع شده که این روند امسال نیز ادامه پیدا خواهد. ارزش ریالی این پروژه ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است. 

وی گفت: پروژه دیگر آغاز انتقال پساب شهرک قدس به ۱۸ مخزن بتنی برای آبیاری فضای سبز منطقه است که به عنوان یک مگا پروژه، فاز اول آن در شهریور ماه امسال افتتاح می شود و مجموع پروژه ۹ کیلومتر طول و ۴ میلیون مترمکعب است که تا پایان سال افتتاح می شود. به طوری که ظرف ۲ سال می توانیم منطقه ۲ را به افق طرح جامع که ۹ میلیون مترمکعب آبیاری فضای سبز از طریق پساب است، برسانیم.

انتهای پیام/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 52985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =