اجتماع بزرگ در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه۱۳ برگزار می‌شود 

شهردار منطقه۱۳ از اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق(ع)، رئیس مذهب تشیع همزمان با روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در فلکه دوم نیروی‌هوایی خبر داد.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه ۱۳ گفت: به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، اجتماع و گردهمایی بزرگی با حضور شهروندان، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴ در فلکه دوم نیروی هوایی برگزار می شود.  
شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به  تمهیدات انجام شده برای حضور قشرهای مختلف مردمی از جمله جوانان  در گرامیداشت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت:  با برگزاری این گردهمایی بزرگ سعی داریم، نسل جوان و کوشا در عرصه‌های علمی ایران اسلامی، آن حضرت را که در عصر خویش توانستند عرصه‌های بسیار گسترده‌ای را برای اندیشه ورزی و گفت و گوی فکری و دینی باز و صحنه را برای پاسخگویی علمی و منطقی به شبهه‌های فکری و اعتقادی آماده کنند،  الگوی خویش قرار دهند.
سخنرانی حجت الاسلام دکتر رفیعی، نوحه خوانی حاج امیر عباسی، کربلایی روح الله رحیمیان، کربلایی سید محمد رضا نوشه ور و شعر خوانی صابر خراسانی، حاج حسن حسینخانی و کربلایی محسن عراقی و ...  از جمله برنامه های این اجتماع است.
امام جعفر صادق (ع)، ۳۴ سال امامت شیعیان را بر عهده داشت و شمار شاگردان، احادیث و راویان او را چهار هزار نفر دانسته‌اند امام صادق (ع) ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی توسط خلیفه عباسی مسموم شد و به شهادت رسید. مزار شریف آن حضرت (ع) در قبرستان بقیع در مدینه‌النبی قرار دارد.
انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 53696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =