اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی

در جلسه‌ای با حضور مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران و شهردار منطقه۱۳ روند طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و موضوعات مربوط به طرح ۳۶۰ درجه در محلات منطقه۱۳ مورد بررسی قرار گرفت و بر تداوم این طرح تا رسیدن به نتایج مثبت تاکید شد.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، جلسه طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی و موضوعات مربوط به طرح ۳۶۰ درجه  با حضور سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران، عبدالمجید رحمانی دبیر مرکز رصد پایش و مدیریت آسیب های اجتماعی کلانشهر تهران، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه۱۳، مدیران ارشد معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، معاونان اجرائی، شهرداران نواحی ۴گانه منطقه  و جمعی از مدیران ادارات این منطقه در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد.

سید محمد فیاض، مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران در این جلسه با تشریح  روند وظایف دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی گفت: طی این طرح، گشت های  مشترک شهربان و نواحی، پسماند و آسیب های اجتماعی می بایست فعال باشند و نسبت به شناسایی موارد اقدام کنند.  

وی با بیان اینکه، مراحل جمع آوری زباله گردها و خودروهای غیر مجاز در چهارگام انجام می پذیرد، افزود: شناسایی محل های غیرمجاز دپوی پسماند در محدوده توسط شهرداران نواحی، راه اندازی گشت های حریم بان و پسماند در دو شیفت کاری، برخورد قانونی با متخلفان در اسرع وقت در صورت اثبات و احراز وابستگی عوامل زباله گرد و خودروی غیرمجاز حمل پسماند با پیمانکار طرف قرارداد با مجموعه شهرداری از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.  

مشارکت همه جانبه سازمان های مردم نهاد برای تحقق رویکردهای ابلاغی در طرح سامان بخشی آسیب های اجتماعی  ، توجه به ظرفیت های درون منطقه ای در برای آگاه سازی شهروندان از دیگر تاکیدات مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران در این جلسه بود.  

فیاض در بخش دیگر صحبت هایش، اجرای مستمر طرح بازدید های ۳۶۰ درجه در مناطق راهگشای ما در برنامه ریزی پروژه های شهری دانست و گفت: کیفیت امور محقق شده در نتیجه این بازدید های مستمر مناطق را در کارنامه های ارزیابی و عملکردی مناطق لحاظ شده و بویژه در گزارشات مربوط به کنترل پروژه گنجانده می شود.  

عبدالمجیدرحمانی دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران ضمن حضور در این نشست به تشریح چگونگی راه اندازی طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت: موضوع ساماندهی مشاغل و زباله‌گردها توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست و موضوعات متکدیان، معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و ساماندهی بی‌خانمان‌ها هم توسط سازمان خدمات اجتماعی ذیل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  در این طرح در حال رصد و پیگیری مداوم است که با تلاش و فعالیت شبانه روزی همکاران قادر خواهیم بود اتفاقات مثبتی را در اجرای دقیق این طرح رقم بزنیم.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه۱۳ با اشاره به توقیف چندین دستگاه خودرو و جمع آوری کولی ها و انتقال پسماند غیرمجاز در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکیدات شهردار تهران، این طرح  با همه توان و ظرفیت  در منطقه  اجرایی می شود.  

شهردار منطقه۱۳ اظهار داشت: با اقداماتی که تا کنون انجام شده، پسماند های خشک دپو شده توسط نیروهای شهرداری منطقه۱۳ شناسایی و از سطح منطقه جمع آوری شده است.

وی  یادآور شد: همچنین در این طرح، نقاط غیرمجاز دپوی پسماند در منطقه شناسایی و نسبت به پاکسازی، جمع آوری و بهسازی این نقاط اقدام شد.

محمد هادی علی احمدی با اشاره به اجرای  بازدید های ۳۶۰ درجه و جداره به جداره، این اقدام را روند رو به جلویی در راستای ارتقا وضعیت خدمت رسانی به شهروندان دانست و افزود: با توجه به نیاز های موجود در منطقه این طرح در مراکز پر جمعیت و با اهمیت موجود در این منطقه اجرایی می شود.  

همچنین، پیش از جلسه، مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی شهردار منطقه۱۳ با حضور در میدان امامت به منظور بررسی فرایند اجرای طرح ۳۶۰ درجه از این محل بازدید کرد.

انتهای پیام/ 

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 53671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =