مترو
-
آنچه که باید از الزامات حمل دوچرخه در مترو بدانید
شهر: استفاده از دوچرخه برای انجام سفرهای درون شهری آسانتر از ماندن در ترافیک و اتلاف زمان، سوخت و انرژی است. اما باید بدانید که دوچرخه سواری همچون رانندگی قوانین و مقررات ویژه خود را دارد.
-
ساخت یک کیلومتر خط مترو و خرید یک رام قطار چقدر آب میخورد؟
شهر: در ۱۰ سال گذشته، هزینه ساخت یک کیلومتر مسیر مترو و خرید هر دستگاه واگن به دلار تغییری نکرده اما تا دلتان بخواهد ارزش ریالی آن بالا و پایین رفته است. هزینه ساخت یک کیلومتر خط مترو از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹، حدود ۱۹ برابر و هزینه خرید یک رام قطار مترو در همین مدت مشابه ۲۱ برابر شده است.
-
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:
لغو طرح ترافیک مسافران اتوبوسرانی را تنها 10 هزار نفر کاهش داد
شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: لغو اجرای طرح ترافیک در تهران مسافران شبکه اتوبوسرانی را تنها 10 هزار نفر کاهش داده است.
-
اقدام طلایی مدیریت شهری در دوره پنجم
قطار ملی؛ برآیند توان وطنی
شهر: سال ۱۳۹۸ کلید طراحی و ساخت یک رام قطار ملی با امضای تفاهمنامهای منعقد شد. قرار بر این شد که بیشتر قطعات این قطار به دست شرکتهای دانش بنیان و مجموعههای تولیدی بزرگ بومی سازی شود. بومی سازی قطعات قطار کمک میکند تا هزینههای تولیدی در شرایط تحریم و نوسانات قیمت ارزی، کاهش یابد.
-
دبیر جشنواره مسابقه عکس و چند رسانهای فرهنگ اقوام و مردم ایران:
گذرگاههای مترو فضایی برای انتقال فرهنگ اقوام ایرانی است
شهر: مجموعه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصمیم گرفته با برگزاری «جشنواره عکس و چند رسانهای فرهنگ اقوام و مردم ایران» از ظرفیت مناسب گذرگاههای فرهنگی مترو برای معرفی فرهنگ اقوام ایرانی به مسافران و شهروندان استفاده کند.
-
براساس مصوبه شورای اسلامی شهر صورت گرفت
افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در پایتخت از امروز
شهر: افزایش نرخهای جدید وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران (مترو، اتوبوس، تاکسی) از امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۰ متناسب با مصوبه شورای اسلامی شهر و تهران و ابلاغیه فرمانداری تهران اعمال شد.
-
جشنواره فرهنگ اقوام و مردم ایران در مترو تهران
شهر: مترو تهران به عنوان بزرگترین سامانه حمل و نقل درون شهری روزانه شاهد میلیونها مسافر با تنوع فرهنگی از گوشه و کنار ایران است؛ یعنی حرکت یک جریان زنده فرهنگی در شهر زیرزمینی تهران. این جریان زمینه سازی میکند تا با اجرای برنامه و برگزاری جشنوارههای فرهنگی به معرفی این آداب و رسوم پرداخته شود.
-
گفتگوی شهر با مجری خط ۱۰ مترو تهران
۵ ایستگاه از فاز نخست خط ۱۰ مترو تا سال ۱۴۰۴ ساخته می شود
شهر: عملیات ساخت و اجرای فاز یک خط ۱۰ مترو تهران به طول ۱۴ و نیم کیلومتر و پنج ایستگاه به زودی از دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه ۲۲ تهران آغاز خواهد شد.
-
تشریح برنامههای فرهنگی متروی تهران در ماه مبارک رمضان
شهر: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ایستگاههای منتخب متروی تهران با اجرای برنامههای متنوع فرهنگی میزبان مسافران روزه دار هستند.
-
سرنوشت قطار ملی در گفتگو با مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه
ورود قطارملی به شبکه ریلی؛ نیمه دوم ١٤٠٠
شهر: یک رام قطار ملی با هفت دستگاه واگن پس از گذشت ماهها تلاش مهندسان وطنی با عمق داخلی سازی ۸۵ درصدی، در فروردین ۱۴۰۰ رونمایی شد.
-
گزارش شهر از نرخ های جدید حمل و نقل عمومی
افزایش نرخ کرایه تاکسی، بلیت مترو و اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۰ چگونه است؟
شهر: افزایش نرخهای جدید وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ متناسب با مصوبه شورای اسلامی شهر و تهران و ابلاغیه فرمانداری تهران اعمال خواهد شد.
-
عملکرد اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۳۹۹
نگاهی اجمالی به عملکرد شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) در سال گذشته نشان میدهد که علیرغم وجود معضلات متعدد که با آزادسازی دیرهنگام وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ توأم شد، باز هم اقدامات ارزندهای در راستای خدماترسانی به مردم صبور پایتخت شکل گرفت.
-
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد
رشد ۵۰ درصدی برنامههای حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰
شهر: به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیریت شهری امسال برای خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس و همچنین افتتاح ۹ ایستگاه مترو، ۳ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.
-
قطار ملی؛ برآیند توان وطنی/ ۱۰
موافقتنامه شهرداری با سازمان برنامه و بودجه برای تولید قطار ملی
شهر: به گفته شهردار تهران، مدیریت شهری برای جبران کمبود قطارهای مترو، موافقت نامهای با سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تولید قطارهای داخلی با عمق داخلی سازی ۸۰ درصدی تجهیزات خواهد داشت.
-
قطار ملی؛ برآیند توان وطنی/ ۸
پیشگیری از ارزبری مهمترین هدف ساخت قطار ملی است
شهر: به گفته دستیار اجرایی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای جلوگیری از ارزبری و توسعه صنعت قطارسازی باید به سمت تولید انبوه قطارهای ملی گام برداشت.
-
افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰
شهر: طبق مصوبه جدید شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران اجازه دارد ۲۴.۷ درصد نسبت به نرخ بلیت مترو و حداکثر تا ۳۵ درصد نسبت به نرخ کرایه اتوبوسرانی، مینی بوسرانی و تاکسیرانی در سال ۱۴۰۰ اقدام کند.
-
قطار ملی؛ برآیند توان وطنی/ ۷
رکوردزنی ایران در ساخت قطار ملی
شهر: مراحل ساخت یک رام قطار ملی توسط شرکتهای دانش بنیان و صنعتگران داخلی نزدیک به پایان راه شده است.
-
قطار ملی؛ برآیند توان وطنی/۶
دریافت استانداردهای بین المللی بخشی از پروژه ساخت قطار ملی است
شهر: طبق وعده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیریت شهری، در ۱۸ روز باقی مانده تا آغاز سال ۱۴۰۰، از طراحی و ساخت یک رام قطار ملی رونمایی خواهد شد.
-
نصب یک اثر هنری جدید در مترو
شهر: خالق نقاشی ظهر عاشورا که در ایستگاه مترو شادمان نصب شده است ، این اثر را حاصل یک فعالیت جمعی در یک کارگاه با دانشجویان دانشگاه سوره دانست.
-
قطار ملی؛ برآیند توان وطنی/۴
ایجاد شغل برای ۱۵هزار نفر در صورت تولید انبوه قطار ملی
شهر: چند روز دیگر از یک رام قطار کامل مترو ( هفت واگن) ساخت مهندسان داخلی کشور رونمایی خواهد شد. مدیر کارگروه پروژه ساخت قطار ملی دستاوردهای این پروژه را در ادامه تشریح کرده است.
-
بازدید رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر از کارگاه و ایستگاه مترو یادگار امام(ره)
توسعه مترو با وجود بودجه محدود قابل تحسین است
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با وجود بودجه محدودی که شرکت مترو دارد، توسعه مترو در این مدت قابل تحسین است. اینکه موضوع طرح جامع مترو مصوب و به مرحله اجرا رسیده است خداقوت ویژهتری میطلبد و یکی از مطالبات شورای شهر تهران نیز بحث جامع مطالبات ریلی بود.
-
گشایش ورودی های جدید ایستگاه های مترو میدان صنعت و بسیج
۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۲ ورودی خط ۷ اختصاص یافت
شهر: هر ایستگاه مترو، باید دستکم دو ورودی داشته باشد؛ هم به لحاظ سهولت دسترسی شهروندان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در ورود و خروج از ایستگاه و هم از حیث الزامات ایمنی که در مواقع بحرانی و حوادث احتمالی، نیازی ضروری به حساب میآید.
-
سطح پایداری برق شبکه مترو افزایش یافت
بهره برداری از ۲ پست برق جدید
شهر: دو پست برق فشار قوی آزادگان و امیر کبیر در خط ۳ راه اندازی شد. درحال حاضر با اضافه شدن این دو پست، خط ۳ برخوردار از سه پست برق فشار قوی شده است. به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ تأثیر این پست برقها در تکمیل سامانه تأمین برق مترو و افزایش اطمینان خاطر بالاتر از پایداری شبکه برق در مترو تهران است.
-
مدیر کل حوزه شهردار تهران از ایستگاههای در حال تکمیل خط ۷ مترو بازدید کرد
تکمیل هر ایستگاه مترو به معنای جمع آوری کارگاه و بهبود شرایط بصری است
به گفته مدیرکل حوزه شهردار تهران؛ مسئله حمل و نقل عمومی به معنای انتفاع و بهرهمندی عامه شهروندان از امکانات شهری بوده و در شرایط سخت اقتصادی کنونی، باری را از روی دوش مردم برمیدارد.
-
راه اندازی خطوط انشعابی برای ۴ خط مترو تهران درحال انجام است
داخلی سازی واگن به ۶۰ درصد رسید
شهر: خطوط انشعابی یا آنتنی، خطوط فرعی جدیدی هستند که به خطوط اصلی مترو متصل میشوند. مدیریت شهری پنجم درحال راه اندازی چهار خط انشعابی برای چهار خط اصلی مترو تهران است که دو خط دیگر (توسعه شمالی خط ۳ و توسعه شرقی خط ۴) در دستور کار برنامه سال ۱۴۰۰ قرار دارد.
-
انتقاد از وجود بروکراسی پیچیده در تامین واگن
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: واگن باید متناسب با مترو هر شهری طراحی شود و به همین دلیل زمانبری خاص خود را دارد.
-
مجری خط ۶ مترو تهران:
حفاری مکانیزه بخش پایانی پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو آغاز شد
شهر: دستگاه حفار مکانیزهای که در پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو مشغول پیشروی است، با گذر از ایستگاه میدان اصلی شهرری (ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)) وارد مرحله پایانی حفاریهای این بخش شد؛ با این توصیف، میتوان گفت به دنبال حفاری حدود ۸۰۰ رینگ باقی مانده که به لحاظ متراژ شامل هزار و ۲۰۰ متر طول میشود، پروژه توسعه جنوبی خط ۶ طی ماههای آتی پایان خواهد یافت.
-
وضعیت سفید در ایستگاه شوش
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران از آغاز مسافرگیری در ایستگاه شوش خبر داد.
-
تکمیل ورودی های ایستگاه کمیل/۳
گشایش ۱۰ ایستگاه مترو در بهمن و اسفند ۹۹
شهر: با تزریق منابع دولتی و منابع نقد و غیرنقد شهرداری تهران؛ ۵ ایستگاه در بهمن ماه و ۵ ایستگاه دیگر در اسفند به بهره برداری خواهد رسید.
-
تکمیل ورودی های ایستگاه کمیل/۲
توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران سال آینده آغاز میشود
شهر: پروژه توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران و اتصال آن به خط یک با هدف حل معضلات ترافیکی و تسهیل دسترسی ساکنان منطقه یک به شبکه مترو طراحی شده است. به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) این پروژه از اوایل سال آینده کلنگ زنی خواهد شد.