تنوع زیستی در کاشت گیاهان فضای سبز منطقه ۱۶

بیش از هزاران اصله درخت و درختچه مقاوم به کم‌آبی در راستای ایجاد منظر زیبای شهری و افزایش سبزینگی در معابر و بوستان‌ها، طی ماه‌های اخیر در سطح منطقه کاشته شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ؛ سالاری پور شهردار این منطقه با اشاره به اینکه امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشکال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست. شهرها به عنوان کانون های تمرکز، فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم های طبیعی ندارند ؛ افزود: توسعه فضای سبز منطقه با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود با وجود محدودیت‌های موجود در حوزه آب در اولویت برنامه‌های واحد فضای سبز این منطقه قرار دارد.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز وارتقای کیفیت محیط‌زیست کاشت بیش از هزار اصله درخت از قبیل زیتون‌ تلخ و درختچه های بربریس، پیراکانتا در بوستان ها و فضای سبز سطح منطقه توسط اداره فضای سبز ناحیه ۲ انجام شد.

سالاری پور در ادامه از اثرات فضای سبز شهری از دیدگاه زیست محیطی گفت و افزود: مواردی چون کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوت، افزایش نفوذ پذیری خاک و تاثیر مثبت بر چرخه آب در محیط زیست شهری و افزایش کفیت آبهای زیر زمینی را شامل می شود.

شهردار منطقه ۱۶ بر اهمیت توسعه فضای سبز تأکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایجاد فضای سبز مناسب علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز منطقه، فضای مفرحی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان در سال های آینده ایجاد شود. این اقدامات تأثیرات بسیار مثبتی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 54000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =