مانورهای آموزشی ایمنی مدارس در مقابل زلزله در منطقه ۱۵ آغاز شد

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۵ از آغاز مانورهای آموزشی ایمنی در مقابل زلزله همزمان با سال جدید در راستای افزایش مهارت در مواجهه با بحران، ایمنی و مواجهه با زلزله، در سطح مدارس خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، طوبی براتی با اشاره به آغاز به کار مانور و تمرین عملیاتی زلزله و ایمنی در مدارس منطقه گفت: این مانور ها به منظور افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم سازی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و نهایتاً کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله آغاز به کار کرد.

به گفته او؛ در این مانور دانش آموزان و شهروندان در پیش دبستانی،   سرای محلات و مدارس مقطع ابتدایی در محلات کیانشهر شمالی و کیانشهر جنوبی  با مبحث پناهگیری و تخلیه اضطراری توسط مسئولین خانه دوام آشنا شدند. همچنین در این مانور نقاط امن درون ساختمان، نحوه صحیح پناهگیری و تخلیه امن و اسکان اضطراری توسط دانش آموزان تمرین شد.

این مانور با حضور عوامل سازمانهای تخصصی و عمومی عضو ستاد مدیریت بحران منطقه از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمرو شهرداری ناحیه ۳ برگزار شد.

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 53920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =