عملکرد کیفی عالی منطقه۸ در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی

براساس گزارش بهینه‌سازی مصرف انرژی و منابع در ساختمان‌های مناطق ۲۲گانه در ۴ ماهه دوم سال ۱۴۰۲، منطقه۸ با کسب عملکرد کیفی عالی در این حوزه، جزو مناطق بسیار کم مصرف در استفاده از حامل‌های انرژی در این بازه زمانی بوده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی بهینه‌سازی مصرف آب، برق و گاز در ساختمان های شهرداری تهران، اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار در ۴ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ اقدام به بررسی‌ کیفی از عملکرد مناطق ۲۲گانه نمود که در این راستا منطقه۸ با ۱۶ ساختمان تحت پوشش، موفق به کسب امتیاز ۹۵ در این بازه زمانی و کاهش ۵۵/۱۵ درصدی میزان مصرف انرژی نسبت به دوره مشابه سال قبل شد.

همچنین این منطقه در حوزه مصرف برق در ۴ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ از مشترکین کم مصرف، در حوزه مصرف گاز از مشترکین بسیار کم مصرف و در حوزه مصرف آب در این بازه زمانی از مشترکین کم مصرف به شمار می‌رود و در میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران کمترین سرانه مصرف گاز در ۴ ماهه دوم ۱۴۰۲ را نیز کسب کرده است.

براین اساس در ۱۶ساختمان تحت پوشش این منطقه، تعداد ۱۲ساختمان دارای معاینه فنی موتورخانه، ۱۲ساختمان دارای ممیزی انرژی، ۶ساختمان دارای سیستم کنترل هوشمندگرمایی،۱ساختمان دارای سیستم کنترل هوشمند سرمایی و ۸ دستگاه آبگرمکن‌های خورشیدی فعال بوده و مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلو وات می‌باشد.

براساس گزارش اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار، مجموع مصرف انرژی در ۵۰۷ ساختمان اداری مناطق ۲۲گانه در چهار ماهه دوم سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال۱۴۰۱، ۳/۶۶ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: 53603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =